درخشان: حال تئاتر اصلا مساعد نیست/ اهالی تئاتر باید پشت هم باشند

12:00 - 07 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۵۰۶۸
بازیگر نمایش خدای کشتار گفت: امروز بسیار بدتر از گذشته شده است چراکه ظرفیت سالن‌ها و تعطیلی‌های مداوم روی تعداد مخاطبین تاثیر بسیاری داشته است.

درسا درخشان بازیگر نمایش «خدای کشتار» به نویسندگی یاسمینا رضا، مترجمی پویا وکیل‌زاده و کارگردانی شاهین چگینی که در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی روی صحنه رفته است، در گفتگو با پیرامون وضعیت این روز‌های تئاتر گفت: کرونا و تعطیلی‌های پشت سرهم در تئاتر باعث شده است تا مردم کمتر به تماشای تئاتر بنشینند و این نشان دهنده وضعیت بسیار بد تئاتر در کروناست.

او ادامه داد: برای اولین بار است که روی صحنه تئاتر به عنوان بازیگرم می‌روم، اما می‌دانم پیش از کروناهم حال تئاتر مساعد نبود و امروز بسیار بدتر از گذشته شده است چراکه ظرفیت سالن‌ها و تعطیلی‌های مداوم روی تعداد مخاطبین تاثیر بسیاری داشته است. این روزهاهم که می‌بینیم سالن‌های خصوصی باز هستند و سالن‌های دولتی بسته و این نشان از عدم اتحاد و یک دست بودن این عرصه است، فکر می‌کنیم اهالی تئاتر باید پشت هم باشند و در کنار یکدیگر قرار بگیرند، چراکه کسی به فکر تئاتر نیست و باید خودمان به فکر خودمان باشیم.

درخشان: حال تئاتر اصلا مساعد نیست/ اهالی تئاتر باید پشت هم باشند

بازیگر نمایش «خدای کشتار» با بیان اینکه ابتدا نقش را بازی کردم و بعد فیلم اجرای دیگر بازیگران را در این نقش دیدم، عنوان کرد: خدای کشتار متن بسیار سختی است و در ابتدا مسیر فکر می‌کردم کاش یک متن راحت‌تر را انتخاب می‌کردم، اما امروز بابت انتخاب این متن خوشحالم چراکه شخصیت پردازی بسیار دشواری دارد و این اتفاق می‌تواند روی بازی من تاثیرات مثبت بسیاری داشته باشد؛ همچنین به دلیل اینکه اولین تجربه بازی‌ام بود، با پیشنهاد دوستان فیلم اجرای دیگر بازیگران را در ابتدای مسیر تماشا نکردم و پس از اینکه نقش را بازی کردم و به نوعی نوعی نقش را درآوردم، بازی هارا تماشا کردم و دیدم توانسته‌ام تا حدودی شبیه به آن‌ها که از لحاظ شهرت و سابقه از من بالاتر هستند، بازی کنم.

او افزود: برای این اثر نزدیک به ۹ ماه تمرین صورت گرفت و استاد چگینی در این مسیر بسیار تاثیرگذار بود؛ وى فرصتی را در اختیار همه ما قرارداد تا بتوانیم برای اولین بار روی صحنه برویم و این فرصت بسیار جذاب است.

درخشان خاطرنشان کرد: چهار متن از یاسمینا رضا در سال جاری توسط این گروه اجرا خواهد شد که دو متن خدای کشتار و بلافیگورا اجرا شده است؛ در این چهار متن برای هر نقش چند بازیگر وجود دارد و به نوعی همه فرصت دارند تا روی صحنه بروند و تجربه کسب کنند و این اتفاق برای همه ما خوب و زیبا بود. این تجربه بسیار خاص و جذاب بود چراکه بازی نفر دیگر در نقش را می‌توانستیم ببینیم و از این بازی چیز‌هایی یاد بگیریم.

او ادامه داد: جوانان بسیاری امروز تمایل دارند تا وارد عرصه تئاتر و سینما شوند چراکه یک رشته جذاب و راحت بنظر می‌رسد، بنابراین ورود به این مسیر از بیرون این مسیر آسان بنظر می‌رسد، اما زمانی که وارد شدی تازه به این نتیجه میرسی که این مسیر چه مقدار سخت، دشوار و طولانی است. عده‌ی بسیاری تمایل دارند تا وارد این عرصه بشوند و این امر کار را سخت و سخت‌تر می‌کند.

این بازیگر تئاتر در پایان خاطرنشان کرد: در پروسه نزدیک به یک ماه ما از آغاز تمرینات تا به امروز بالغ بر یکسال می‌گذرد؛ در طول این مدت چالش‌های بسیاری از جمله کرونا گرفتن، تمدید مجوز، تعطیلی‌های پشت سرهم و... را تجربه کردیم و امروز دوست دارم از مردم حمایت شویم.

این نمایش از ۹ تیرماه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی روی صحنه رفته است و تا هشتم مردادماه آماده حضور تماشاگران است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *