رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رفع تصرف 320هکتار از اراضی ملی در پردیس از ابتدای امسال/ 80 درصد زمین‌خواری‌ها ناشی از اهمال مدیران است

0:00 - 17 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۴۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - فتاحی با بیان اینکه از ابتدای امسال حدود 320 هکتار از اراضی ملی شهرستان پردیس رفع تصرف شده است، گفت: اهمال مدیران و عدم نظارت دستگاه‌های متولی مهمترین عامل وقوع زمین‌خواری است.
رفع تصرف 320هکتار از اراضی ملی در پردیس از ابتدای امسال/ 80 درصد زمین‌خواری‌ها ناشی از اهمال مدیران است«حیدر فتاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان مهمترین عامل زمین‌خواری را اهمال مدیران و عدم نظارت دستگاه‌های متولی این امر داست و اظهارکرد: اگر این دو مساله جدی گرفته شود بیش از 80 درصد زمین‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌ها کاهش می‌یابد.

دادستان پردیس افزود:کوه خواری و زمین‌خواری و ساخت و ساز غیر مجاز با توجه به سود کلانی که دارد مورد توجه برخی مجرمان حرفه‌ای در این موضوع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با زمین‌خواری و مقابله با مجرمان حرفه‌ای در این خصوص با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه دستگاه قضایی با قاطعیت ورود کرده و نتایج خوبی هم حاصل شده است.
  
فتاحی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون حدود 320 هکتار از اراضی تصرف شده شهرستان پردیس به نفع دولت رفع تصرف شده است، گفت: تازه ترین رفع تصرف مربوط به 74 هزار متر مربع در منطقه بکر و زیبای طاهر آباد در بومهن است که توسط یکی از متمکنین و میلیاردرهای منطقه تصرف شده بود.

وی تصریح کرد: این فرد با سوء استفاده از همال برخی مدیران و عدم نظارت آنها با وجود اینکه اطلاع کامل داشت که این زمین‌ها جزء اراضی ملی است، دست به تصرف 7.5 هکتار از زمین‌های با کاربری کشاورزی این منطقه زده بود.

دادستان پردیس با بیان اینکه 90 درصد زمین‌های منطقه طاهر آباد کاربری کشاورزی دارد، افزود: این منطقه یکی از مناطق بکر شرق تهران است که زمین‌های ملی آن نیاز به مراقبت دارد چرا که سودجویان در کمین این زمین‌ها هستند.    

وی تصریح کرد: نه تنها عدم مراقبت از اراضی ملی باعث سوء استفاده زمین‌خوارن شده‌است بلکه بعضی اوقات برخی دستگاه‌های متولی با اقداماتشان وسوسه را در زمین‌خوران به وجود می‌آورند و وقتی زمین‌خوار روزنه و بی تفاوتی برخی دستگاه‌ها را می‌بیند اقدام به تصرف عدوانی زمین‌های ملی می‌کند.  

 فتاحی به شکردهای زمین‌خواران در تصرف اراضی اشاره کرد و گفت:  زمین خواران ابتدا زمین‌‌ها را شناسایی می‌کنند و سپس سابقه ثبتی زمین را به دست می‌آورند و بعضا با اداره متولی رایزنی می‌کنند و یا راسا زمین را تصرف می‌کنند. گاهی اوقات نیز متاسفانه عناصر نامطلوبی در دستگاه‌های متولی وجود دارد که به این افراد خط می‌دهند.

وی با بیان اینکه  به طور میانگین هر دو هفته یک پرونده در خصوص زمین‌خواری و یا ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان تشکیل می‌شود، افزود: 70 درصد زمین‌خواری‌ها را مردم گزارش می‌دهند که این نشان از اهمال دستگاه‌های متولی در این زمنه است. 

   



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *