آزادی بیش از 278 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان گیلان

18:00 - 16 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۳۰۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- مدیر عامل ستاد دیه استان گیلان گفت: در شش ماه ابتدای سال جاری تعداد 278 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده های خود بازگشتند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره زندان های استان گیلان؛کامران زاده مدیر عامل ستاد دیه استان گیلان گفت:در شش ماه ابتدای سال جاری و تا کنون تعداد 278 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده های خود بازگشته اند.
 
وی میزان کل بدهی این تعداد را بیش از 17 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: شاکیان محترم بیش از 9 میلیارد تومان از حقوق مسلم خود را گذشت نموده اند و بیش از 1 میلیارد تومان نیز توسط خانواده زندانیان  وهمچنین  بیش از 4 میلیارد تومان نیز از طریق ستاد دیه و کمک های خیرین تامین گردیده است. وی با اشاره به کمک های صندوق تامین خسارت های بدنی گفت:این صندوق نیز بیش از 2 میلیارد تومان جهت آزادی زندانیان دیه ناشی از تصادفات رانندگی پرداخت نموده است.
 
مدیر ستاد دیه استان گیلان،با مقایسه آمار آزادی سال جاری با سال گذشته گفت:با توجه به عدم اختصاص اعتبارات بانکی و وجوه اداره شده تا کنون نسبت به سال گذشته افزایش حدود 40 در صدی را شاهد بوده ایم .
 
کامران زاده با بیان اینکه هم اکنون  454 نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای استان تحمل حبس می نمایند گفت: 441 نفر زندانی مرد و 13 نفر زندانی نسوان  بوده  که برای آزادی به بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.  
 
وی ادامه داد: از این تعداد،  68 نفر مربوط به جرائم عدم پرداخت مهریه و نفقه ( 15 درصد)،326 نفر نیز به جرائم مالی غیر کلاهبرداری (71 درصد )و 60 نفر نیز به جرم حوادث رانندگی و قتل های شبه عمد (14 درصد) در زندانهای استان تحمل حبس می نمایند که طبق آمار نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش 9 درصدی محکومین جرائم غیر عمد زندانهای استان بوده ایم.
 
 انتهای پیام/
 
 
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *