پلیس انگلیس خواستار جلوگیری از ورود مصرف کنندگان مواد مخدر به ورزشگاه‌ها شد

15:49 - 27 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۳۴۴
پلیس انگلیس ضمن هشدار درباره مصرف مواد مخدر در زمان رقابت‎های ورزشی در این کشور، خواستار ممنوعیت ورود مصرف کنندگان مواد مخدر به ورزشگاه‎ها شده است.

- پلیس انگلیس خواستار این شده که ورود هواداران فوتبال این کشور به ورزشگاه‎ها که در حال تماشای مسابقات ورزشی، کوکائین مصرف می‌کنند، ممنوع شود چرا که این مواد مخدر می‌تواند باعث اختلال در رانندگی و بروز خشونت، شود.

به گزارش «ایندیپندنت»، برخی از هواداران تیم فوتبال انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه «ومبلی» و مناطق دیگر لندن، به صورت آشکار مواد مخدر، از جمله کوکائین مصرف کردند؛ در ادامه تعداد زیادی از افراد بدون بلیت و با توسل به زور قصد ورود به ورزشگاه را داشتند.

«مارک رابرتز»، رئیس انتظامات ملی فوتبال انگلیس، می‎گوید «به دنبال تغییراتی است که به پلیس اجازه دهد مانع ورود افرادی که مواد مخدر به همراه دارند و یا مصرف کرده‎اند، به اماکن ورزشی انگلیس شود.»

به گفته وی، «مصرف کوکائین در بین طرفداران فوتبال، رایج است و سال‌ها توسط پلیس در ورزشگاه‌ها به عنوان یک مشکل شناخته شده است.»

«رابرتز»، افزود «فوتبال نشان دهنده افزایش استفاده از کوکائین در جامعه انگلیس است و می‌تواند برخی از رفتار‌های منفی را به همراه داشته باشد.»

وی می‎گوید «قانون، دستورالعمل منع حضور در مسابقات فوتبال مربوط به سوء مصرف الکل را مشخص کرده است و ما بسیار دوست داریم که این موضوع را با استفاده از مواد مخدر به روز کنیم و به همان روش اقدام کنیم.»

این قانون اجازه می‌دهد که اگر افرادی به جرایم خاص محکوم شده باشند، با منع ورود با ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی، روبرو شوند.

این در حالی است که طی روز‌های گذشته حملات نژادپرستانه علیه ۳ بازیکن سیاه پوست تیم انگلیس، پس از باخت به ایتالیا، شدت گرفت.

طرفداران انگلیس همچنین در روز فینال یورو با طرفداران تیم ملی فوتبال ایتالیا درگیر شده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *