واردات ۴۴۰ هزار تن کالای اساسی از بندر شهید رجایی

12:37 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۳۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۳ کشتی حامل ۴۴۰ هزار تن انواع کالای اساسی مورد نیاز از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.
- بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مسعود دشوارگر میزان واردات کالا‌های اساسی برنج، شکرخام و روغن را از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۴۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: طی چند ماه گذشته ۱۱۵ هزار و ۲۹۸ تن برنج، ۱۲۵ هزار و ۲۸۸ تن روغن و ۱۲۹ هزار و ۴۴۰ تن شکر خام در اسکله بندر تخلیه و ذخیره سازی شده است.

دشوارگر در ادامه به بارگیری این محصولات از انبار‌های اسکله به سمت مقاصد مورد نظر اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۶ هزار و ۷۰۰ تن برنج ذخیره سازی شده در انبار‌های اسکله، بارگیری شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان افزود: بیش از ۲۹۰ هزار تن روغن نیز از انبار‌ها تخلیه و بارگیری شده است که ۱۶۸ هزار تن از این مقدار روغن از ذخیره‌ی سال گذشته است.

دشوارگر همچنین میزان تخلیه شکر خام از کشتی در انبار‌های اسکله بندر شهید رجایی را ۷۴ هزار و ۹۰۰ تن اعلام کرد.

وی گفت:۱۶۵ هزار و ۳۸۰ هزار تن شکرخام از محل ذخیره سازی این بندر به کارخانجات تصفیه شکر ارسال شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان میزان واردات و ذخیره سازی گندم در انبار‌ها را ۷۴ هزارو ۹۰۰ تن و مقدار تخلیه و بارگیری این کالا را ۱۱۰ هزار تن اعلام کرد.
 
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *