نماینده مجلس: اصل بر آموزش حضوری است

8:30 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۱۹۳
عضو کمیسیون آموزش مجلس، گفت‌:کلاس‌های حضوری به لحاظ اثر گذاری بویژه در سنین دانش آموزی قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست.
مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با میزان در مورد شیوه آموزش در سال تحصیلی پیش رو، گفت: مساله چند وجه دارد، اول اینکه آموزش و پرورش باید آمادگی کامل داشته باشد و فرض را بر این بگذارد که واکسیناسیون انجام و آموزش حضوری است.

ویس کرمی ادامه داد: در مرحله بعد وزارت بهداشت است که باید بعد از تامین واکسن تلاش کند واکسیناسیون را تسریع نماید، در نهایت حرف آخر را ستاد مقابله با کرونا می‌زند، این ستاد است که تصمیم می‌گیرد که فعالیت مدارس حضوری و یا کما فی السابق مجازی باشد.

نماینده مردم لرستان گفت: در مورد شیوه آموزش اصل بر حضوری بودن آموزش است همه کارشناسان نیز معتقدند کلاس‌های حضوری به لحاظ اثر گذاری بویژه در سنین دانش آموزی قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست.

وی ادامه داد:از این رو در جا‌هایی که این امکان وجود دارد با رعایت حفظ فاصله حتی الامکان کلاس‌ها حضوری برگزار شود، و اگر این امکان برقرار نبود آموزش مجازی با قوت خود پابرجا باشد.

وی در پایان با بیان این نکته که به هر حال سلامت دانش آموزان باید اولویت باشد، گفت: در مورد نحوه آموزش حکم کلی نمی‌توان داد و هر جایی به اقتضای شرایط باید به سمت شیوه حضوری و یا مجازی برود، اما نهایتا تشخیص آن با وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه است.
 
بیشتر بخوانید:

برچسب ها: کرونا آموزش مدارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *