استکی: هر بازی در المپیک حکم فینال را دارد/ قرار نیست در توکیو توریست باشیم

7:45 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۱۸۵
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: در المپیک هیچ بوکسور سطح پایینی وجود ندارد هر بازی حکم یک فینال است.

علیرضا استکی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص برگزاری اردوی یک هفته‌ای تیم ملی بوکس در جزیره کیش اطهار داشت: دو المپین بوکس ایران به این اردو احتیاج داشتند تا از نظر روحی و روانی شرایط بهتری پیدا کنند و تمرینات برایشان تکراری نشود. از سوی دیگر حضور چند بوکسور با انگیزه در این اردو باعث شد تا اسپارینگ‌های خوبی برای شه‌بخش و موسوی در نظر بگیریم.

وی درباره شرایط وزنی المپین‌های بوکس گفت: موسوی مشکل چندانی ندارد، اما شه‌بخش برای رسیدن به مرز ۵۷ کیلوگرم باید تلاش بیشتری انجام دهد و مطمئن باشید تا روز مسابقات هر دو بوکسور را به وزن ایده‌آل میرسانیم و اجازه نمی‌دهیم این موضوع ذهن بوکسور‌ها را درگیر کند.

سرمربی تیم ملی بوکس با اشاره به اینکه زمان فرار رو به جلو تمام شده است، تصریح کرد: اگر از الان بگویم من، چون دو سهمیه گرفته ام یعنی می‌توانم در چند مسابقه نتیجه ضعیف بگیرم بسیار حرف اشتباه و سطح پایینی است. یک مربی باید تلاش کند در هر مسابقه بهتر از رقابت‌های قبلی باشد.

وی افزود: برای المپیک توکیو هم برنامه داریم و قرار نیست صرفا توریست باشیم. دانیال شه‌بخش و شاهین موسوی ثابت کردند که هیچ چیز از بهترین‌های دنیا کم ندارند و فقط نیاز به خودباوری دارند تا بتوانند توانایی خود را روی رینگ توکیو به اثبات برسانند.

استکی ادامه داد: بوکس در طول تاریخ مدال المپیک کسب نکرده، چون هیچگاه زیر ساخت‌های لازم برای کسب مدال المپیک را نداشتیم. به طور مثال تیم بوکس ازبکستان از ۲۰ روز قبل از المپیک با یک تیم اصلی و یک تیم ذخیره و چندین مربی عازم توکیو شده و بیخود نیست حرف اول را در بوکس دنیا می‌زند، اما ما با همین امکانات هم دست و پا بسته نیستیم.

سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص شانس کسب مدال گفت: هر بوکسور برای قطعی کردن مدال خود حداقل به سه برد نیاز دارد، اما در المپیک هیچ بوکسور سطح پایینی وجود ندارد هر بازی حکم یک فینال است. مطمئن باشید هیچکس در هیچ رشته‌ای قول مدال نمی‌دهد و منطقی هم نیست که بخواهم این حرف را بزنم، اما قول میدهم بهترین عملکرد را از خود ارائه دهیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *