بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از مجتمع قضایی شهید باهنر

15:16 - 22 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۰۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان بازدید از مجتمع قضایی شهید باهنر در استان گفت:با توجه به رویکرد جدید قوه قضاییه بالغ بر ۴۶۵ پرونده قضایی به صورت تمام الکترونیکی مورد رسیدگی قرار گرفته است.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: هوشمند سازی و توسعه استفاده از فناوری‌های نوین؛ یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های جدید قوه قضاییه است که استان کرمان در این زمینه به خوبی حرکت کرده و بالغ بر ۴۶۵ پرونده به صورت تمام الکترونیکی در این استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: قوه قضاییه در راستای سند تحول قضایی به صورت ریز و دقیق به موضوعات ورود کرده است و تمامی سازوکار‌ها را باید در سامانه ثنا فعال کنیم.

وی بیان کرد: ابلاغ الکترونیک در استان کرمان حدود ۸۹ درصد است که باید تا ۹۴ درصد افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: باید تمامی ظرفیت‌های موجود برای تسریع رسیدگی به پرونده‌ها و رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده‌ها را به کار گرفت.

موحد بر استفاده از اپلیکیشن عدالت همراه نیز تاکید کرد و ادامه داد: قوه قضاییه به منظور ارائه خدمات ویژه به کاربران و تسهیل امور اقدام به طراحی برنامه مخصوص سامانه الکترونیکی قوه قضاییه ویژه تلفن‌های همراه کرده است که در این حالت کاربران با استفاده از گوشی موبایل و بدون نیاز به استفاده از سیستم‌های شخصی می‌توانند تمامی خدمات قضایی مورد نیاز خود را به صورت شبانه‌روزی دریافت کنند.

وی یادآور شد: براساس قابلیت‌های اپلیکیشن عدالت همراه افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان دریافت و مشاهده انواع ابلاغیه‌ها و اطلاعیه‌های قضایی مربوط به پرونده جاری، دریافت نوبت برای مراجعه حضوری به دفاتر قضای و پیگیری روند اجرایی پرونده‌های مربوطه را دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که سرعت و قاطعیت در رسیدگی از تاکیدات ریاست قوه قضاییه به شمار می‌رود، گفت: با استفاده از سیستم‌های نوین و الکترونیکی در قوه قضاییه از تحمیل هزینه‌های زیاد به مراجعان و سیستم قضایی جلوگیری می‌شود.

موحد تصریح کرد: فرایند‌ها باید از حالت سنتی فاصله گرفته و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین به سمت تغییرات مثبت در جهت منافع مردم حرکت کرد.

وی با تاکید بر این مطلب که توسعه فناوری‌ها در قوه قضاییه از منویات مورد تاکید قوه قضاییه به شمار می‌رود، افزود: مدیریت اقتضاء می‌کند که از تمام ابزار‌های تبلیغی و تشویقی به موقع و به درستی برای پیشبرد برنامه‌ها استفاده شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *