تمایل به ثبت ازدواج در سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)

11:06 - 21 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۶۶۹
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: ثبت ازدواج در سالروز وصلت امیرالمونین (ع)و حضرت فاطمه(س) نسبت به سایر روز‌های ماهی که در آن این مناسبت قرار دارد بیشتر است.
- امروز اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است، به میمنت این روز با شکوه در تقویم جمهوری اسلامی این روز به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.

جوانان ایرانی نیز این روز را برای وصلت و آغاز زندگی مشترک انتخاب می‌کنند تا به برکت این روز عزیز و وصلت آسمانی زندگی پر برکتی داشته باشند.

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال در گفت‌وگو با میزان،گفت: تعداد ازدواج‌های رخ داده در روز ازدواج در مقایسه با روز قبل و بعد آن و به طور کلی میانگین انتخاب این روز در ماهی که این مناسبت در آن قراردارد، نشان می‌دهد، آمار بالایی از ازدواج‌ها در این روز ثبت می‌شود.

وی افزود:در سال گذشته اول مرداد ماه مصادف با چنین روزی ۶۲۸۴ ازدواج ثبت شده است که در حدود ۷.۲ درصد از کل ازدواج‌های این ماه را به خود اختصاص داده است.

ابوترابی ادامه داد: به طور کلی در پنج سال گذشته، به ترتیب ۸.۲، ۷.۳، ۹.۴، ۸.۴، و ۷.۲ درصد از ازدواج‌ها در سالروز وصلت امیرالمونین و حضرت فاطمه بوده است که این آمار نسبت به روز‌های قبل و بعد از آن قابل توجه است.
 

این اشتیاق از سوی جوانان نشان می‌دهد که آن‌ها بدون تشویق و ترغیبی تمایل دارند ازدواج خود را در این روز مبارک ثبت کنند.
 
تمایل به ثبت ازدواج در سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)
 
بیشتر بخوانید:



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *