خیری: کارهای ترکیبی قایدی و اسماعیلی واقعاً زیباست/ داور مثل دربی پنالتی استقلال را ندید

14:50 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۶۶۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: در بازی سایپا یکی از پنالتی‌های استقلال گرفته نشد؛ مشابه این صحنه در دربی اتفاق داد و وحید امیری پای قایدی را لگد کرد.

شاهین خیری در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی استقلال مقابل سایپا در لیگ‌برتر اظهار داشت: بازی برای هر دو تیم مهم بود. استقلال برای تداوم پیروزی هایش و نشان دادن اقتدارش، به دنبال ۳ امتیاز مسابقه بود. اما بازی برای سایپا بسیار مهمتر بود که در این مسابقه شکست نخورد تا از کورس قعرنشینان لیگ برتر مانند نساجی، ذوب‌آهن و... جا نماند و جایگاهش در جدول بدتر نشود.

وی افزود: بازی خوبی از دو تیم شاهد بودیم، استقلال خوب و منطقی بازی کرد. شاگردان مجیدی کار‌های ترکیبی خیلی خوبی به نمایش گذاشتند و همکاری فرشید اسماعیلی و مهدی قایدی خیلی خوب بود. به نظرم اسماعیلی جزو بهترین بازیکنان استقلال بود. سایپا هم تیم خوبی بود، اما استرس و ترس از شکست، در بازی نارنجی‌پوشان مشهود بود. در نهایت شرایط به نفع استقلال رقم خورد.

پیشکسوت استقلال با ارزیابی عملکرد ارسلان مطهری عنوان کرد: مطهری بازیکن تاثیر‌گذاری برای استقلال است و برای او فرقی ندارد که ثابت بازی می‌کند یا ذخیره. مطهری به صورت صد درصدی و چشمگیر تلاشش را در زمین مسابقه انجام می‌دهد. حتی زمان‌هایی که موفق به گلزنی نشده بازی بسیار موثری در زمین به نمایش می‌گذارد. به همین خاطر قلباً مطهری را دوستش دارم و بازیکن زحمت‌کشی است.

خیری درباره صحبت‌های فراز کمالوند در نشست خبری بعد از مسابقه تصریح کرد: نشست خبری بعد از مسابقه را دنبال نکردم و صحبت‌های وی را نشنیدم. اما شرایط تیم‌ها طوری است که همواره در چند مسابقه انتهایی لیگ حرف و حدیث زیاد است. فقط هم مربوط به استقلال و پرسپولیس نیست. برای مثال الان تیمی مقابل سپاهان بازی کند اگر قوی به میدان برود یک صحبتی پشت سر آن است و اگر شکست بخورند می‌گویند حتما مسئله‌ای پشت صحنه است. این مسائل مربوط به الان نیست. آن چیزی که در جریان مسابقه مشخص بود دروزاه‌بان سایپا مرتکب کار خاصی نشد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: یک اتفاقی قبلاً در مورد دروازه‌بانی افتاد که او یک چیزایی در رفتارش نمود داشت و این شائبه را ایجاد کرد. هرچند بعداً مسئله رفع و کلاً تکذیب شد. اما قضیه کورش ملکی خیلی چشمگیری نبود. این نکته را باید بگویم اگر استقلال در این مسابقه برنده نمی‌شد خیلی اوضاع فرق نمی‌کرد، مثلاً استقلال قهرمان می‌شد؟ به هر حال استقلال بازی بهتری به نمایش گذاشت و برنده مسابقه شد. با این شرایط بهتر است بعضی‌ها مسئولیت شکست را قبول کنند و پشت یکسری مسائل خودشان را پنهان نکنند.

خیری با اشاره به عملکرد داوری استقلال و سایپا گفت: در نیمه اول خطا روی مهدی قایدی، صحنه‌ای اتفاق افتاد که به نظرم پنالتی بود. مدافع سایپا چه به عمد و چه به صورت غیرعمد جلوی حمله استقلال را گرفت که به نظرم پنالتی بود. شاید داور آن صحنه را ندیده باشد! اما اتفاق افتاد. مشابه این صحنه در دربی اتفاق داد و وحید امیری پای قایدی را لگد کرد، اما آن صحنه هم داور خطای پنالتی را اعلام نکرد.

وی در پایان تصریح کرد: سایپا و ذوب‌آهن جزو تیم‌های صنعتی و با بنیه لیگ برتر هستند. واقعا دلم نمی‌خواهد این تیم‌ها حذف شوند، چون از توانایی بالایی برخوردار هستند. به نظرم حیف است که سایپا و ذوب‌آهن به دسته پایین‌تر سقوط کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *