کمالوند: آنهایی که سایپا را اول فصل بستند ما را به روز سیاه نشاندند/ بازیکنان ما برایشان برد و باخت مهم نیست

13:48 - 20 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۴۵۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: صادقیب را بیچاره کردند و مرا به روز سیاه نشاندند.

فراز کمالوند در گفت‌وگو با میزان، در مورد نارضایتی‌اش از عملکرد بازیکنان تیم سایپا در بازی با تیم استقلال اظهار داشت: خیلی مرا عصبانی کردند. مگر می‌شود سرمربی تیم به دروازه‌بانش بگوید به ضمانت من و بدون استرس به چپ برو؛ اگر توپ را هم نگرفتی من مقصرم، ولی دروازه‌بان بر خلاف خواسته مربی کار دیگری انجام دهد؟! من مقابل ۱۱ بازیکن و اعضای کادر فنی چنین چیزی به ملکی گفتم شما جای من باشید چه می‌کنید؟

تاکنون چنین چیزی ندیده بودم.

وی با انتقاد از عملکرد بازیکنانش تصریح کرد: بحث من مشکوک بودن نیست، ولی اگر شما جای من باشید چه فکری می‌کنید. من به او اطمینان دادم که اگر گل خوردی با من و او کار خودش را کرد با این دروازه بان چه باید بکنم. از طرف دیگر تعویض می‌کنم و اتفاقات دیگری رخ می‌دهد. من واقعا نمی‌دانم چه چیز در جریان است. من در این چند سال حضورم در فوتبال چنین چیز‌هایی ندیده بودم و این اولین بار است که چنین اتفاقاتی برایم رخ می‌دهد. من به مدیریت باشگاه هم این‌ها را گفتم.

سرمربی تیم سایپا با اشاره به اتفاقاتی که برای سرمربی قبلی تیم سایپا رخ داد تاکید کرد: این تیم از ابتدا بد بسته شده است. ابراهیم صادقی هم همین مشکلات مرا داشت. او از ۸ بازی آخرش از ۲۴ امتیاز ۲ امتیاز گرفت. حالا که در بطن کار قرار گرفتم می‌بینم ابراهیم هم مقصر نبوده است. این تیم بد بسته شده و تا جایی که من اطلاع دارم اسامی که صادقی به باشگاه داد جذب نشدند.

کمالوند که به شدت عصبانی بود ادامه داد: البته مدیریت فعلی در آن زمان نبود. وقتی تیمی در آخرین دقایق فصل قبل به واسطه نتیجه بازی دیگری در لیگ برتر می‌ماند باید فکری اساسی به حالش می‌کردند. دست روی دست گذاشتند و سراجی هم دیر به باشگاه ملحق شد و نتیجه این شد که می‌بینید. حالا آن‌ها که این تیم را بستند بیایند پاسخگو باشند. نمی‌شود بگوییم ابراهیم صادقی بد، من هم بد، یعنی همه بد هستند.

دروازه‌ها کوچک شده است

وی شرایط لیگ را سخت توصیف کرد و گفت:هر چه بازی‌ها جلو می‌رود کار سخت‌تر می‌شود. مگر در هفته‌های پایانی می‌توان از رقبا امتیاز گرفت؟ به قول مرحوم یاوری در هفته‌های پایانی دروازه‌ها کوچک می‌شود. این از استرس بازیکنان است. در این چند بازی که مسئولیت تیم سایپا را بر عهده گرفتم همه بازی‌ها سخت است. همه رقبای ما به دنبال سهمیه هستند بازی با ذوب هم که حریف مستقیم ما بود.

کمالوند با انتقاد از یارگیری تیم سایپا در ابتدای فصل تصریح کرد: آنهایی که تیم را در اول فصل بستند ابراهیم صادقی را بیچاره کردند ما را هم به روز سیاه نشاندند. به عقبه شش هفت بازیکنی که در تیم ما هستند دقت کنید؛ ببینید فصل قبل کجا بودند و چه اتفاقی برای تیمشان افتاده است. با علم به این موضوع با این رقم و ریال قراردشان را بستند. در چنین شرایطی یک نفر می‌آید کاری می‌کند که همه زحمت‌های تیم به باد می‌رود.

منظورم استقلال نیست

سرمربی تیم سایپا با تاکید بر این طرف صحبت او تیم استقلال یا دیگر رقبا نیستند خاطرنشان کرد: ما دیروز تا دقیقه ۷۵ استقلال را کنترل کردیم. روی پنالتی هم بحث دارم. ولی حالا که پنالتی شده در زمان استراحت مقابل همه بازیکنان به دورازه‌بانم می‌گویم مطهری به چپ می‌زند به چپ بپر، ولی او کار دیگری می‌کند. این حرف‌ها که من می‌زنم هیچ ربطی به استقلال یا دیگر حریفان ندارد مشکل از خودمان است امیدوارم سوء تعبیر نشود.

کمالوند ادامه داد: من نمی‌توانم چیزی را پنهان کنم، چون برخی مسائل واقعیت دارد من امیدوارم این اتفاقات و بحث‌ها باعث شود به بازیکنان بربخورد چرا که این تیم نتیجه زحمت کارگران کارخانه است. خانواده عظیم کارخانه سایپا برای بقای این تیم تلاش می‌کند. بازیکنان باید بدانند پیراهن چه تیمی را می‌پوشند. این تیم با سابقه است؛ قهرمان ایران شده و به آسیا رفته است. نباید این اتفاقات رخ دهد. درد اینجاست که برخی بازیکنان ما بی‌تفاوتند. همین اتفاقات در زمان ابراهیم صادقی هم رخ داده بود و حالا به نوع دیگرب برای ما رقم می‌خورد. پس او هم مقصر نبوده است و با این تیم و این پتانسیل نمی‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

رفتار ملکی عجیب است

وی به غیبت منادی و دلیل استفاده از ملکی اشاره و خاطرنشان کرد: ما مربی دروزاه‌بان داریم و با مشورت او ملکی را به میدان فرستادم. ملکی در بازی با ذوب آهن هم عملکرد خوبی داشت. موضوع استفاده از کدام دروازه‌بان نیست و نمی‌خواهیم صورت‌مسئله را پاک کنیم. من درک نمی‌کنم چرا دروازه‌بان حرف مرا گوش نکرد. دیگر تعویض نداشتم، ولی اگر داشتم همان لحظه تعویضش می‌کردم. جالب است که جوابی هم ندارد. من در رختکن برایش داد و بیداد کردم و از او پرسیدم مگر نگفتم به مسئولیت من به چپ برو چرا این کار را نکردی؟ سرش را پایین می‌اندازد و حرفی نمی‌زند. او هیچ توجیهی برای کارش ندارد و این برای من عجیب است.

چیزی مرا نگران می‌کند

سرمربی تیم سایپا در پاسخ به این سوال که آیا به بازی بازیکنانش مشکوک است گفت: خب مشکوکم. به اتفاقاتی که رخ می‌دهد مشکوکم! من می‌خواهم هم به بازیکنان بر بخورد و هم بدانند زیر ذره بین هستند. اینطور نیست که هر کس هر کاری دوست داشت کند و کسی نبیند. ما دیگر کارمان از این حرف‌ها گذشته است. ضمن این که مگر حرف بدی زدم فقط به دروازه بانم گفتم چرا کاری که گفتم انجام ندادی؟ این حرف‌ها به هیچ تیمی ربط ندارد و نگران موضوع دیگری هستم که من را نگران می‌کند!

فکر نمی‌کردم با چنین مسائلی رو به رو شوم

کمالوند در مورد آینده این تیم تا پایان فصل تصریح کرد: ما تا آخرین لحظه می‌جنگم. مشکلات را می‌دانم، ولی تلاش می‌کنم. از طرفی آدمی نیستم که حرفم را نزنم. اگر احساس کنم حرفی درست است می‌زنم. از وضعیت تیم راضی نیستم. تیم خوب بسته نشده و اولین قربانی که گرفت ابراهیم صادقی بوده و او با وجود زحماتی که کشید به نتیجه نرسید و من الان درک می‌کنم چه مشکلاتی داشت. اگر به عقب برگردیم نمی‌گویم چرا آمدم و پای حرفم هستم، ولی واقعا فکر نمی‌کردم با این فضا رو به رو شوم. من هر جا رفتم بازیکنان با غیرت داشتم که تیم برایشان مهم بوده است. در حالی که برخی بازیکنان ما اصلا برایشان برد و باخت مهم نیست. با ۲ امتیازی که صادقی در هفته‌های پایانی حضورش گرفت و شرایط فعلی این تیم مشخص است مشکل کار از کجاست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *