مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع نارک گچساران

14:46 - 19 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۱۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: با ادامه عملیات اطفای حریق، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه نارک گچساران استان کهگیلویه و بویر احمد تا غروب امروز شنبه مهار می‌شود.
- بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، رضا اکبری گفت: با تلاش نیروی‌های یگان حفاظت و اداره منابع طبیعی گچساران، همیاران طبیعت، هیات کوهنوردی و نیرو‌های بسیج و سپاه، هم اکنون گسترش آتش سوزی در جنگل‌های منطقه نارک محدود شده و در حال پایدارسازی اطفای حریق هستیم.

وی افزود: خبر اولیه آتش سوزی در جنگل‌های نارک گچساران در ساعت ۲۳ پنجشنبه ۱۷ تیر به یگان حفاظت منابع طبیعی ارسال شد و در مدت کوتاهی عوامل یگان حفاظت و اداره منابع طبیعی گچساران در موقعیت قرار گرفتند.

اکبری اظهار داشت: با توجه به وسعت آتش سوزی و صعب العبور بودن منطقه به لحاظ وجود دره، ارتفاعات و کوهستانی بودن موقعیت، در ساعات اولیه صبح دیروز با هماهنگی‌های که انجام دادیم، بالگرد برای انتقال نیرو‌ها و اطفای حریق اعزام شد.

وی با بیان این که تاکنون حدود ۱۵ سورت پرواز توسط یالگرد برای جابجایی نیرو‌ها و اطفای حریق صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر بخشی از عملیات اطفای حریق با کمک بالگرد در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، عدم مهار حریق در جنگل‌های نارک گچساران در روز گذشته را وسعت حریق و صعب العبور بودن منطقه عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در ساعات اولیه خبر آتش سوزی ۲۰ نفر از نیرو‌های یگان حفاظت و منابع طبیعی گچساران در موقعیت حضور پیدا کردند و با توجه به اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، روز گذشته ۱۰۰ نفر و امروز بیش از ۲۰۰ نفر در حال تلاش برای اطفای حریق در عرصه هستند.

اکبری در مورد سطح و میزان خسارت ناشی از آتش سوزی به جنگل‌های نارک گفت: وسعت دقیق و خسارت آتش سوزی پس از مهار آن و بررسی توسط کارشناسان مشخص و اعلام خواهد شد.

وی افزود: بنا بر اطلاعات اولیه، حریق سطحی بوده و حریق تاجی و تنه‌ای درختان را نداشته ایم.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *