جزئیات حذف مالیات بر ارزش‌افزوده طلا/ حذف مالیات از اصل طلا و کسب مالیات از سود و اجرت

12:03 - 19 تير 1400
کد خبر: ۷۴۰۰۶۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: در اصلاح جدید قانون مالیات بر ارزش‌افزوده طلا، مالیات از اصل طلا حذف‌شده و مالیات فقط از سود و اجرت دریافت می‌شود که این قانون هنوز اجرانشده و چند ماه آینده اجرا می‌شود.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره جزئیات حذف مالیات بر ارزش‌افزوده طلا گفت:  قانون مالیات بر ارزش‌افزوده طلا اصلاح‌شده قانون قبلی است که به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شد و در قانون قبل مالیات ارزش‌افزوده که در مورد طلا بود از اصل طلا هم مالیات می‌گرفتند، ولی در اصلاح جدید قانون مالیات بر ارزش‌افزوده طلا مالیات از اصل طلا حذف‌شده و مالیات فقط از سود و اجرت دریافت می‌شود که این قانون هنوز اجرانشده و چند ماه آینده اجرا می‌شود.
 
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیان کرد:  قانون مالیات بر ارزش‌افزوده طلا ابلاغ  و به مجلس و شورای نگهبان ارائه و تأیید شده سپس به دولت ارسال‌شده و از دولت به اقتصاد دارایی ارائه‌شده است.
 
وی افزود: اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده طلا، زیرساخت‌های این قانون و طراحی سامانه‌ها حدود ۶ ماه طول می‌کشد.
 
کشتی آرای اظهار کرد: قانون مالیات بر ارزش‌افزوده طلا مثبت است، زیرا مالیات ارزش‌افزوده طلا را مصرف‌کننده پرداخت می‌کرد و، چون قیمت تمام‌شده کالا افزایش پیداکرده مصرف طلا نیز کاهش پیداکرده بود و مردم بیشتر بدلیجات استفاده می‌کردند که اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده باعث کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش مصرف می‌شود.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *