ایران از قربانیان حملات سایبری از طریق ویروس مخرب رایانه‌ای استاکس‌نت

21:59 - 08 تير 1400
کد خبر: ۷۳۷۳۲۵
دسته بندی: سیاست
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه، ایران آماده مشارکت در تدوین اصول مورد نیاز فضای سایبری است گفت: ایران یکی از قربانیان حملات سایبری از طریق ویروس مخرب رایانه‌ای استاکس‌نت است.

- «مجید تخت روانچی» در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت این سازمان که برای بررسی امنیت فضای سایبری برگزار شده بود، اظهار کرد: ایران یکی از قربانیان حملات سایبری از طریق ویروس مخرب رایانه ای استاکس نت است که توسط آمریکا و اسرائیل به طور مشترک برای آسیب به تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران ساخته شده بود. آمادگی دارد در تلاش مجمع عمومی در جهت تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز فضای سایبری مشارکت کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در تلاش مجمع عمومی در جهت تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز فضای سایبری مشارکت کند.

وی افزود: فضای سایبری فرصت های طلایی را برای بشر فراهم می کند تا به طور مداوم تمام جنبه های زندگی خود را توسعه و ارتقا دهد و چنین توانمندی برجسته ای باید در سراسر جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه ترویج شود و جلوی سوء استفاده از آن شامل ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه، باج خواهی، تهدید و استفاده از زور و دخالت در اموری که در صلاحیت داخلی هر کشور بوده و موجب نقض حاکمیت ملی آنها می شود را گرفت.

تخت روانچی ادامه داد: طی سالهای اخیر شاهد روند نگران کننده ای از اتهام زنی های سیستماتیک برخی از کشورها کشورهای دیگر و انتساب انجام حملات سایبری یا فعالیته ای مشابه در فضای سایبری را به آنها شاهد بوده ایم، دلیل این اتهام زنی ها را صرفا انگیزه های سیاسی عنوان کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: فضای سایبری و تکنیک ها و فن آوری های مرتبط با آن باید منحصراً برای اهداف صلح آمیز مورد استفاده قرار گرفته و برای این منظور، کشورها باید با همکاری ، مسئولیت پذیری و مطابقت کامل با قوانین بین المللی قابل اجرا اقدام کنند.

تخت روانچی با بیان اینکه، مجمع عمومی سازمان ملل باید به تلاش های خود برای توسعه و تدوین اصول و هنجارهای بین المللی مورد نیاز فضای مجازی ادامه دهد، گفت: ایران در این زمینه آمادگی دارد تا در تلاش مجمع عمومی در جهت تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز فضای سایبری مشارکت داشته باشد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *