رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیامدهای اعتماد به آمریکا/ در برقراری ارتباط دیپلماتیک با غرب محتاطانه عمل کنیم

8:41 - 15 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۷۲۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما باید برای برقراری ارتباط دیپلماتیک با غربی‌ها محتاطانه عمل کنیم و نباید بی‌حوصله به این مسائل نگاه کنیم و تصمیماتی بگیریم که بعدها برای ما مشکل‌آفرین باشد.
بهره‌مندی از تجربیات در سایه عقلانیت برای توسعه روابط دیپلماتیک، آینده‌ تضمین‌شده برای کشور رقم می‌زندمحمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درمورد روابط کنونی ایران با جهان غرب بویژه انگلیس و آمریکا اظهارکرد: ما به کشورهایی که در طول تاریخ به ما خیانت کرده‌اند و در حق این ملت ظلم روا داشته‌اند نمی‌توانیم اعتماد کامل داشته باشیم چراکه اعتماد کامل به این کشورها می‌تواند هزینه‌ها را در آینده را افزایش داده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر کشور وارد کند.
 
وی افزود: در هر صورت تجربیات در مورد ایجاد روابط با سایر دولت‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار بوده کمااینکه در قرآن هم آمده که مومن نباید از تجربیاتی که در طول تاریخ بوده است غفلت کند و داستان‌های قرآنی هم در این مورد برای ما عبرت‌آموز است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی  تاکیدکرد: کشورهایی که خود را برتر از دیگران بدانند و یک حقوقی را برای خود و ملتشان درنظر بگیرند که این حقوق بالاتر از حقوق درنظرگرفته شده برای سایر کشورها است به طورقطع بدنبال سوءاستفاده هستند بنابراین ما نباید راه نفوذ آنها به کشورمان را باز کنیم چراکه آنها در مقابل منافع و اهداف سیاسی کشورمان سنگ‌اندازی خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: ما باید برای برقراری ارتباط دیپلماتیک با غربی‌ها محتاطانه عمل کنیم و نباید بی‌حوصله به این مسائل نگاه کنیم و تصمیماتی بگیریم که بعدها برای ما مشکل‌آفرین باشد بلکه در سایه عقلانیت و با بهره‌گیری از تجربیات گذشته باید آینده‌ای تضمین شده برای خود رقم بزنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *