کسب رتبه اول کشوری توسط دادگستری استان هرمزگان در زمینه کاهش پرونده‌های قضایی

18:28 - 07 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۲۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از کسب رتبه اول کشوری در شاخص‌های کاهش پرونده‌های قضایی، ابلاغ الکترونیک و نداشتن شعب نامتعارف توسط دادگستری استان هرمزگان خبر داد.

- به مناسبت هفته قوه قضاییه، علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان با آیت‌اللّه عبادی زاده نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد.

در جریان این دیدار که اعضای شورای قضایی استان هرمزگان نیز حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه دستگاه قضایی استان هرمزگان قدردانی و تأکید کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان چشم انداز و آینده بسیار روشنی دارد و گزارش اقدامات انجام شده توسط رئیس کل دادگستری استان هرمزگان شور و نشاط مضاعفی در بنده ایجاد کرد.

وی سند تحول قضایی را یک گام بسیار بلند در قوه قضاییه برشمرد و تصریح کرد: سند تحول، نقشه راه دستگاه قضایی است و باید تا رسیدن به رفع کامل تبعیض‌ها و بی عدالتی ها، با صلابت در سطح محلی و ملی پیگیری شود تا دستگاه قضایی نظام اسلامی به الگویی برای سایر کشور‌های دنیا تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز در این دیدار به تشریح عملکرد و برنامه‌های دادگستری کل استان هرمزگان پرداخت و برخی دستاورد‌ها و موفقیت‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان طی یکسال اخیر را برشمرد.

علی صالحی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای اجرای سند تحول قضایی، تصریح کرد: خوشبختانه در پرتو عنایات الهی و تلاش مجدانه کارکنان قضایی و اداری، دادگستری هرمزگان در اکثر شاخص‌ها رتبه برتر کشوری را کسب کرده و میزان رضایتمندی مردم به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

وی از کسب رتبه اول کشوری در شاخص‌های کاهش پرونده‌های قضایی، ابلاغ الکترونیک و نداشتن شعب نامتعارف توسط دادگستری استان هرمزگان خبر داد و افزود: در یک سال اخیر، موفقیت‌های چشم گیری در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان هرمزگان و احیاء مدل تعالی فرهنگی حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از کسب رتبه‌های برتر کشوری در شاخص‌های چهارده گانه سازمان زندان‌ها، اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر)، کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها و فراهم آوردن بستر‌های لازم جهت دادرسی الکترونیک، اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان و استفاده از فناوری‌های نوین خبر داد.

صالحی ضمن تأکید بر توجه ویژه مجموعه دادگستری استان هرمزگان به اقدامات پیشگیرانه و ارتقای شاخص امنیت تصریح کرد: خوشبختانه در نتیجه اتخاذ تدابیر مناسب و همکاری و هم افزایی دستگاه‌های متولی با دستگاه قضایی، استان هرمزگان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و عملکرد دادگستری استان هرمزگان در برخورد با جرایم خشن به صورت ویژه مورد تقدیر معاون اول قوه قضاییه قرار گرفته است.

صدور اسناد مالکیت رودخانه‌ها برای نخستین بار در استان هرمزگان، کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها و فراهم آوردن بستر‌های لازم جهت دادرسی الکترونیک از دیگر مواردی بود که توسط رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به آن‌ها اشاره شد.

صالحی همچنین از راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک برای تسهیل دیدار زندانیان با خانواده هایشان، اجرای جشنواره‌های آراء برتر قضایی جهت افزایش کیفیت رسیدگی ها، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه قضات و کارکنان و تقویت نظارت‌های مستقیم با انجام بازرسی‌های منظم از حوزه‌های قضایی به عنوان دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان طی سال گذشته نام برد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان به اولویت توجه به حقوق عامه در صدر مهمترین اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات دادگستری هرمزگان در مبارزه با صید ترال، جلوگیری از خام فروشی و خروج مواد اولیه از کشور، پیگیری جدی موضوع فاضلاب شهر بندرعباس و دستور ترخیص کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از مهم‌ترین دستاورد‌های کسب شده به منظور صیانت از حقوق عامه در سال اخیر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *