رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"پاکستان" 3000 بورسیه به دانشجویان "افغانستانی" می‌دهد

15:10 - 14 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۶۱۷
خبرگزاری میزان - رادیو پاکستان از تصویب بورسیه تحصیلی سه هزار دانشجوی افغان توسط کمیته اجرایی شورای ملی اقتصاد این کشور خبر داد.
به گزارش به نقل از "رادیو پاکستان"، کمیته اجرایی شورای ملی اقتصاد پاکستان بورسیه تحصیلی سه هزار دانشجوی افغان را تصویب کرده است.
 
این مصوبه در جلسه کمیته شورای ملی پاکستان تحت نظارت "اسحاق دار" وزیر خزانه‌داری این کشور تصویب شده است.
 
کمیته اجرایی شورای ملی اقتصاد پاکستان علاوه بر بورسیه تحصیلی سه هزار دانشجوی افغان، چند پروژه‌ مهم ملی را نیز تصویب کرد.
 
این در حالی است که چندی پیش سفارت پاکستان با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود اعلام کرد که بورسیه‌های تحصیلی دانشجویان افغان برای مدت زمان نامعلومی متوقف شده است.
 
این بیانیه اذعان داشت: بنا بر تحولات و اوضاع امنیتی اخیر افغانستان، اسلام‌آباد تصمیم گرفته تا روند بورسیه‌های تحصیلی سال 2015-2016 را تا زمان نامشخصی به تعویق بیاندازد.
 
تصویب بورسیه تحصیلی سه هزار دانشجوی افغان در حالی از سوی کمیته اجرایی شورای ملی اقتصاد انجام می‌شود که در پی انفجارهای خونین اخیر کابل، رهبران افغانستان انگشت اتهام را به سمت پاکستان نشانه گرفته‌اند.
 
ظاهرا این اقدام نشان می‌دهد که پاکستان در تلاش است تا تنش‌های بوجود آمده میان کابل و اسلام‌آباد را به حداقل برساند.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *