واعظی: عراقچی گزارش مذاکرات را به رئیس جمهور منتخب داده است

16:58 - 02 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۵۸۸
دسته بندی: سیاست
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور دستور داد آقای عراقچی به محض رسیدن به تهران به همراه وزیر امور خارجه خدمت آقای رئیسی برسد و گزارش پیشرفت‌ها و محدودیت‌ها را اعلام کند.

- محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رئیس جمهور دستور داد آقای عراقچی به محض رسیدن به تهران به همراه وزیر امور خارجه خدمت آقای رئیسی برسد و گزارش پیشرفت‌ها و محدودیت‌ها را اعلام کند. این گزارش یک ساعت و نیم طول کشید و همه موارد اعلام شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان داشت: آقای عراقچی موضوع تضمین آمریکا در برجام را از همان روز اول پیگیری کرده و ساز و کار‌هایی را هم مشخص کردند؛ البته این نباید به گونه‌ای باشد که اگر ما روزی دیدیم برجام منافعی برایمان ندارد متعهد به برجامی شویم که منافع کشورمان را حفظ نمی‌کند. بنابراین الان روی ساز و کار‌هایی کار می‌شود که شرایط ترامپ تکرار نشود.

واعظی تصریح کرد: آقای عراقچی پس از بازگشت از مذاکرات وین، گزارشی به رئیس جمهور، رئیس جمهور منتخب و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه دادند و مقرر شد پس از پایان مهلت یک ماهه آژانس درباره بسته شدن دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شورای عالی امنیت ملی در اولین جلسه خود در این مورد تصمیم گیری کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *