اکبرپور: تشکیل ستاد و تهیه کتابچه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی

14:31 - 14 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۵۲۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - مدیرکل پیشگیری‌‌های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: کتابچه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی نیز به منظور توزیع بین ستادهای انتخاباتی تهیه شده است.
اکبرپور: تشکیل ستاد و تهیه کتابچه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی«مجید اکبرپور» مدیرکل پیشگیری‌‌های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهارکرد: قوه قضائیه متولی اقدامات پیشگیرانه در خصوص جرائم انتخاباتی است.
 
وی با بیان اینکه اداره کل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی در معاونت پیشگیری از وقوع جرم متولی مستقیم اقدامات پیشگیرانه است، افزود: دبیرخانه ستاد جرائم و تخلفات انتخاباتی فعال شده و نحوه اقدامات، دستور العمل‌ها و بخش‌نامه‌های قانونی به استان‌ها ابلاغ شده است. 

اکبرپور با بیان اینکه بخشنامه ریاست قوه قضائیه در خصوص این دو انتخابات حساس و مهم نقشه راه را برای ما مشخص کرده است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را بهتر از سال‌های گذشته انجام دهیم  تا شاهد انتخاباتی پر شور با کمترین تخلفات و جرائم  را داشته باشیم. 

مدیرکل پیشگیری‌‌های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه موارد تخلف توسط قانونگذار مشخص شده و در آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان نیز به آن اشاره شده است، گفت: این اداره کل با بررسی قوانین و مقررات کتابچه‌ای را با عنوان «کتابچه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی» با بیش از 200 صفحه تنظیم کرده است که با نشر انبوه در اختیار همه ستاد‌های انتخاباتی در کل کشور قرار می‌گیرد.  

وی افزود: این کتابچه با هدف آشنایی نامزدهای انتخاباتی با قوانین و مقررات انتخابات تهیه شده است تا به کاهش تخلفات و جرائم انتخاباتی بیانجامد. 

اکبرپور افزود: اقدامات معاونت پیشگیری صرفا پیشگیرانه است و با هدف اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی‌های عمومی و توجیه نامزدهای انتخاباتی است و برخورد با جرائم و تخلفات در محاکم و دادسرا‌ها انجام خواهد شد. 

به گزارش ، بر اساس بند 2 بخشنامه رئیس قوه قضاییه در خصوص برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان، در مراكز استان ستاد ويژه‌اي جهت پيشگيری و رسيدگی به جرايم انتخاباتی به مسئوليت رئيس كل دادگستري با حضور دادستان، مسئولان و نمايندگان نهادها، سازمان‌ها و دستگاههای ذیربط قضايي تشكيل می‌شود و ضمن رصد و پايش مستمر امور و فعاليت و استفاده از ظرفيت ساير نهادهای مسئول، تدابير و تمهيدات لازم را نسبت به اجرا و اعمال دقيق قانون و نيز پيش‌بينی و پيشگيری از وقوع جرايم انتخاباتی معمول دارند.

 انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *