فرماندار قم: قوه قضاییه واحد‌های تولیدی راکد فراوانی را مجددا وارد چرخه کرد

10:51 - 02 تير 1400
کد خبر: ۷۳۵۲۳۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
فرماندار قم گفت: ورود دستگاه قضایی به مقوله اقتصادی از باب گره‌گشایی از پرونده‌های واحدهای تولیدی راکد توانسته فضای مطلوب‌تر و قابل‌اعتمادتری را در اذهان عمومی ایجاد کند، همچنین واحدهای تولیدی راکد فراوانی مجدداً وارد بازار تولید کرده و کارگران بسیاری را مشغول به‌کار کند.

مرتضی حیدری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عملکرد قوه قضاییه اظهار کرد: قوه قضاییه یکی از ارکان مهم نظام است که از زمان  آغاز به‌کار نظام اسلامی تاکنون، در جهت پیشبرد اهداف عالیه نقش بدیهی داشته است.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی دستگاه قضایی در سامان بخشی به امور اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حقوقی در طول چهل سال گذشته فراز و فروهایی داشته اما هیچگاه بی‌تاثیر نبوده است، افزود: در سال‌های اخیر، اقدامات قوه قضاییه برای مردم ملموس‌تر، جدی‌تر و واضح‌تر شده است.

فرماندار قم عنوان کرد: مبارزه با فساد یکی از اقدامات مهم دستگاه قضایی در طول سال های اخیر است که این اقدام ارزشمند از درون خود این دستگاه شروع شد. مبارزه با فساد  در جلوگیری از رانت و ویژه خواری تاثیر بسزایی دارد. 

حیدری عنوان کرد: ورود دستگاه قضایی به مقوله اقتصادی از باب گره گشایی از پرونده‌های واحد‌های تولیدی راکد توانسته فضای مطلوبتر و قابل اعتمادتری را در اذهان عمومی ایجاد کند، همچنین واحدهای تولیدی راکد فراوانی مجددا وارد بازار تولید کرده و کارگران بسیاری را مشغول به‌کار کند. 

فرماندار قم خاطر نشان کرد: تاثیر اقدامات قوه قضاییه را شاید بتوان به رای بالای مردم به رئیس قوه قضاییه در میان سایر نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی کرد.  امیدواریم این اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی پس از این هم ادامه یابد. 

حیدری با اشاره به اقدامات دستگاه قضا در خصوص ترک فعل مدیران نیز گفت: شاید بتوان گفت یکی از زمینه‌های نقویت ترک فعل، ناشی از عدم اختیار مدیران در سطوح پایینی باشد که اگر اختیارات مدیران را افزون‌تر و تفویض اختیارات بیشتری صورت بگیرد، آن زمان ترک فعل مصداق عینی‌تر و بارزتری پیدا کند.  علیرغم همه این موارد، رسیدگی به پرونده‌های ترک فعل مدیران از سوی دستگاه قضا، اقدام موثری بوده که توانسته در سطوح بالای مدیریتی نیز پیشگیری و بازدارندگی ایجاد کند. 

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *