رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیدار "غنی" و "عزیز" نتوانست یخ روابط کابل - اسلام‌آباد را باز کند

6:00 - 15 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۴۰۸
خبرگزاری میزان - روزنامه پاکستانی از بی‌نتیجه بودن مذاکرات میان رئیس‌جمهور افغانستان و مشاور امنیت ملی پاکستان در رابطه با بهبود روابط میان "کابل و اسلام‌آباد" خبر داده است.
دیدار به گزارش به نقل از داون نیوز، "سرتاج عزیز" مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان برای شرکت در کنفرانس "ریکا" وارد افغانستان شده و قبل از آغاز این کنفرانس در دیدار با "اشرف‌غنی" رئیس‌جمهور این کشور در مورد روابط کابل- اسلام‌آباد گفت‌وگو کرده است.
 
رئیس‌جمهور افغانستان با توجه به تنش در روابط کابل- اسلام‌آباد به‌ دلیل حملات اخیر در این کشور، سخنان مختلفی را به عزیز در این دیدار انتقال داده است.
 
دیدار یک‌ونیم ساعته مقام پاکستانی با رئیس‌جمهور افغانستان نتیجه‌ای  را در رابطه با بهبود روابط میان کابل و اسلام‌آباد در پی نداشته است.
 
رئیس‌جمهور افغانستان پس از این دیدار در کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای برای افغانستان (ریکا)، سیاست بهبودی روابط با پاکستان را تکرار کرد اما از سوی دیگر، به عناصری در این کشور نیز اشاره کرد که در ناامنی‌های افغانستان نقش ایفا می‌کنند.
 
سخنان رئیس‌جمهور افغانستان در کنفرانس ریکا نشان می‌دهد که دیدار وی با مقام پاکستانی در رابطه با بهبود روابط کابل- اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز نبوده است.
 
مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان در این سفر، علاوه بر رئیس‌جمهور، با «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی و سایر مقامات افغانستان نیز دیدار کرده است.
 
مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان در این دیدارها نگاه خود را بر بهبود روابط کابل- اسلام‌آباد متمرکز کرده بود که نتیجه مثبتی در برنداشته است.
 
مهم آن است که پس از دیدار مقامات عالی پاکستان و افغانستان هیچ بیانیه مشترکی صادر نشده است و همچنین هیچ خبری از دیدارهای این مقام پاکستانی با سایر مقامات دولتی افغان نیز منتشر نشده است.
 
به گفته یک کارشناس پاکستانی، نتیجه دیدار مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان از کابل را باید در اظهارات رئیس‌جمهور افغانستان یافت.
 
رئیس‌جمهور افغانستان گفت: در واقع اسلام‌آباد خواستار صلح و ثبات در افغانستان است اما در کنترل عناصری که خواستار افغانستان غیر پایدار و ضعیف هستند، با چالش‌هایی روبرو شده است.
 
وی گفت: دستورالعمل اقتصادی افغانستان وابسته به کشورهای همسایه بویژه پاکستان است.
 
رئیس جمهور افغانستان پس از حملات اخیر کابل پاکستان را عامل اصلی این حملات خطاب نمود و گفت: ارسال پیام جنگ از پاکستان به افغانستان تاکنون ادامه دارد.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *