پیشگیری از وقوع جرم راهکاری اساسی در کاهش جمعیت کیفری

20:30 - 12 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۱۴۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- مدیرکل زندان های استان یزد در نشست هم اندیشی حفاظت ارشد استان و حفاظت سازمان های تابعه گفت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از اساسی ترین راهکارهای کاهش جمعیت کیفری است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از اداره کل زندان‌های موسی احمدی در این نشست هم اندیشی گفت: کاهش جمعیت کیفری یکی از ضرورت هاست که در راستای تحقق این هدف تمامی دستگاه های اجرایی استان باید از طریق راه حل های مختلف در این زمینه تلاش کنند.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زندان های استان افزود: هدف قانونگزار حذف مجرم نبوده ونیست، اصلاح و تربیت مددجویان یکی از وظایف اصلی سازمان زندان ها است تا مجرمین پس از اصلاح و تربیت بازگشت سعادتمندانه و آبرومندی به جامعه داشته باشند.

مدیرکل زندان های یزد اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از اساسی ترین راهکارهای کاهش جمعیت کیفری است.

احمدی عنوان کرد: باید دیدگاه افراد به زندانیان پس از آزادی و خانواده زندانیان تغییر کند و با نگاه تکریم با خانواده زندانیان برخورد شود تا از بروز مشکلات و افزایش جرم در جامعه جلوگیری شود.

در ادامه این نشست عبدالحمید حکیمی رئیس اداره حفاظت اطلاعات زندان های استان به همراه روسای حفاظت سایر ادارات قوه قضاییه در استان به بیان مشکلات و راهکارهای خود در خصوص رفع مشکلات پرداختند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *