دوستی فرماندهان با سربازان یکی از عوامل کاهش جرایم نظامی است

10:44 - 12 شهريور 1394
کد خبر: ۷۳۰۰۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- نظری با اشاره به اینکه ملاقات حضوری و چهره به چهره سربازان با فرماندهان و ارتباط با خانواده آنان در جهت مطرح نمودن مشکلات فرزندانشان، نقش مؤثری در کاهش جرایم نظامی دارد، گفت: دوستی فرماندهان با سربازان یکی از عوامل کاهش جرایم نظامی است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مصلح، محمدحنیفه نظری  در جلسه فصلی شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم زنجان به میزبانی اداره کل زندان‌های استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشف جرم مهم است اما پیشگیری مهم‌تر از آن است، از عنایت فرماندهان در امر پیشگیری از وقوع جرم تقدیر کرد.

وی گفت: با توجه به بالا بودن آمار جرم فرار از خدمت در یگان‌ها، لزوم بررسی تخصصی علل و عوامل ارتکاب و ارائه راهکارهای پیشگیرانه دراین‌باره ضروری است.

حنیفه گفت: ملاقات حضوری و چهره به چهره سربازان با فرماندهان و ارتباط با خانواده آنان در جهت مطرح نمودن مشکلات فرزندانشان، نقش مؤثری در کاهش جرایم دارد.

در ادامه، فرمانده انتظامی استان زنجان از کاهش آمار فرار از خدمت سربازان وظیفه در چهارماهه اول سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال 93 خبر داد و گفت: به فرماندهان توصیه کردیم که وقتی سربازی در محل خدمتش حاضر نمی‌شود به خانواده وی زنگ بزنند و اعلام کنند که فرزند شما سر خدمت حاضر نشده است و این خود عاملی برای پیشگیری شده است.

سردار علیرضا صالحی بر خوشایند سازی محل خدمت سربازی تأکید کرد و گفت: فردی که در خانه هرلحظه اراده کرده به ورزش یا جایی برود محدودیت نداشته و اکنون‌که به محیط نظامی آمده، یک واگرایی به خدمت سربازی دارد که منجر به فرار از خدمت می‌شود، باید سرباز در پادگان احساس شادی و نشاط کند که متأسفانه به این توجه نمی‌شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *