عراقچی: در مذاکرات باید مواضع قطعی ما رعایت شود

15:24 - 12 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۹۸۳۱
دسته بندی: سیاست
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقد هستند که این طور نیست که حل نشدنی باشد؛ ولی به هر حال جزئیات هم مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت شود. ان‌شاءالله در جلسه جمع بندی خواهد شد که چه زمانی شروع خواهیم کرد.

- «سید عباس عراقچی» پیش از آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار داشت: امروز در موقعیتی هستیم که باید یک جمع‌بندی جدیدی از مذاکراتی که تا الان انجام شده داشته باشیم. همه هیئت‌ها به این نتیجه رسیدند که باید مراجعه مجددی به پایتخت‌ها برای مشورت‌های بیشتر و تصمیم گیری‌های بیشتر در خصوص مسائل مورد اختلاف صورت بگیرد.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران تصریح کرد: امروز یک جلسه جمع‌بندی کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بعد از آن هیئت‌ها به پایتخت‌های خودشان مراجعه خواهند کرد. احتمالاً در جلسه کمیسیون مشترک درباره تاریخ برگشت هم تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه هیئت‌ها مصمم هستند و جدیت کاملا وجود دارد، افزود: اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقد هستند که این طور نیست که حل نشدنی باشد؛ ولی به هر حال جزئیات هم مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت شود. ان‌شاءالله در جلسه جمع بندی خواهد شد که چه زمانی شروع خواهیم کرد.

عراقچی در پایان اضافه کرد: بعید می‌دانم خیلی فاصله بیفتد و احتمالا مثل ادوار گذشته بعد از یک دوره مشورتی در تهران ان‌شاءالله به وین باز خواهیم گشت.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *