اعلام برنامه‌های کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل

14:09 - 09 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۸۷۸۶
رهبران ادیان الهی ساکن ایران و نمایندگان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی رحمه الله علیه پیام‌هایی صادر خواهند کرد.
- بنا به اعلام روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی رحمه الله علیه، «محمدرضا موحدی» در خصوص اقدامات کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی برزگداشت حضرت امام خمینی رحمه الله اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال هم مثل سال گذشته در شرایط خاص کرونایی قرار داریم به ناچار برنامه‌های تجمعاتی که قبلا برگزار می‌شد منتفی است و لیکن در سطح برنامه‌های مجازی تدابیری اندیشیده شده است.

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی رحمه الله علیه تصریح کرد: ما در کمیته ادیان الهی چند برنامه داریم. یکی اینکه پیام «حاخام حمامی» رهبر کلیمیان ایران، به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام منتشر خواهد شد و همچنین انجمن کلیمیان ایران بیانیه‌ای در این ارتباط خواهند داشت. به احتمال زیاد خانم «یوکاوت گیدائیان» هم دکلمه‌ای را به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام اجرا خواهد کرد.

موحدی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال همچون سال گذشته در شرایط خاص کرونایی قرار داریم به ناچار برنامه‌های تجمعاتی که قبلا برگزار می‌شد منتفی است و لیکن در سطح برنامه‌های مجازی تدابیری اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ارامنه و مجموعه جامعه مسیحی کشور هم اقدامات مشابهی انجام خواهد شد، افزود: از جمله این اقدامات این است که اسقف اعظم ارامنه، اسقف سرکیسیان، در همین رابطه پیامی خواهند داد و جامعه ارامنه ایران هم پیام‌های جداگانه‌ای را خواهند داشت. در جامعه زرتشتیان نیز، موبد موبدان، اردشیر خورشیدیان پیامی را صادر خواهند کرد.

موحدی گفت: دو کار مشترک هم در سطح ادیان الهی که یکی آذین سردر‌های مراکز مهم دینی یعنی کلیسا‌ها و کنیسه‌های مربوط به کلیمیان، کلیسا‌های مربوط به مسیحیان و آدریان‌های متعلق به زرتشتی‌ها است. آن‌ها هم به تناسب خودشان تزئیناتی را به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خواهند داشت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *