برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در رسانه ملی مشخص شد

22:16 - 05 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۹۲۰
برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم طی مراسم قرعه‌کشی در رسانه ملی مشخص شد.

- مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در محل سالن همایش‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

طبق ماده ۶۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تأیید و اسامی آن‌ها از طرف وزارت کشور اعلام می‌شود، هر یک حق‌دارند به طور مساوی از صدا و سیما برای معرفی و ارائه برنامه‌های خود استفاده کنند.

طبق برنامه‌ریزی صداوسیما جمهوری اسلامی ایران، هفت نامزد احراز صلاحیت شده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قادر خواهند بود برای تبیین برنامه‌های خود، از ظرفیت شبکه‌های استانی رسانه ملی نیز استفاده کنند. این برنامه پیرو همه‌گیری ویروس کرونا عملیاتی می‌شود.

پس از سخنرانی علی عسکری رئیس رسانه ملی مراسم قرعه کشی برگزار شد و امیر حسین قاضی زاده هاشمی اولین کاندیدای بود که نام او از گردانه خارج و شماره ۱۱ به او تعلق گرفت و دومین کاندیدایی که نام او از گردانه خارج شد محسن رضایی بود که شماره ۱۳ را به خود اختصاص داد.

گوی سوم نیز با شماره ۱۷ به علیرضا زاکانی، گوی چهارم با شماره ۱۵ به حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، گوی پنجم با شماره ۱۶ به محسن مهر علیزاده، گوی ششم با شماره ۱۲ به عبدالناصر همتی و در نهایت گوی هفتم نیز با شماره ۱۴ به سعید جلیلی اختصاص یافت.

بی طرفانه و متعهدانه در خدمت کاندیدا هستیم

در ابتدای این مراسم علی عسکری رئیس رسانه ملی گفت: در این عرصه بی طرفانه و متعهدانه در خدمت کاندیدا هستیم تا زمینه یک انتخاب صحیح برقرار شود. خانواده بزرگ صدا و سیما و همکاران ما خدمتگذاران ملت ایران در همه عرصه‌ها هستند و امیدواریم بتوانیم در عرصه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نیز به خوبی و متعهدانه به ملت ایران خدمت رسانی کنیم تا نامزد‌های عزیز بتوانند برنامه هایشان را ارائه دهند و زمینه برای انتخاب بهتر فراهم شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران عطیه بزرگ الهی به ملت بزرگ ایران و یادگار بزرگ امام راحل عظیم شان (ره) که با رهبری این فرزانه و اسطوره ملی ما و با حماسه انقلاب اسلامی، عملا جمهوری اسلامی در ایران بنیانگذاری شد و ملت ایران رژیم ستم شاهی تحت سلطه نظام جهانی را سرنگون کرد و جمهوری اسلامی را بنا کرد که با اراده ملت ایران شکل گرفت.

آقای علی عسکری گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود همواره با مراجعه به آرای مردم، نهاد‌های خود را شکل داده است، تمام نهاد‌های جمهوری اسلامی چه مستقیم و یا چه غیر مستقیم توسط ملت ایران شکل می‌گیرد و این ملت ایران هستند که ریل گذاری و تصمیم گیری اساسی برای اداره کشور انجام می‌دهند.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در تمام طول عمر امام راحل (ره) و همچنین در سه دهه ولایت مقام معظم رهبری تمامی انتخابات به این ترتیب انجام شده است، امروز ما در معرض سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری هستیم و امیدواریم که این خود یک جشنواره عظیم برای زمینه سازی وحدت شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مدل بعداز انقلاب بر پایه دین و مردم سالاری بنا شد و عصر جدید را رقم زد و نشان داد یک ملت می‌تواند در برابر زورگویی نظام‌های سلطه بیاستد و زندگی مستقل خود را ادامه دهد.

آقای عسکری گفت: ما همیشه در معرض کینه ورزی‌های دشمنان بوده ایم و دشمنان انقلاب همواره تلاش کرده اند در جنگ نظامی بر ما غلبه کنند و بعد از اینکه نتوانستند بر ما پیروز شوند، خود آمریکایی‌ها گفتند که ایران، اقتدار و برتری آمریکا را در منطقه شکسته است، یعنی دشمنان ما متوجه شدند که با این ملت سلحشور و مقاوم نمی‌توانند مقابله کنند و به جنگ نرم علیه ما پناه آوردند و با سیاه و بزرگ نمایی مشکلات و فتنه گری‌ها تلاش کردند ملت ایران را مایوس و سرد کنند.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: در این انتخابات هم دشمنان اوج جنگ رسانه‌ای را علیه ما به کار برده اند، اما امیدواریم که این انتخابات بسیار فاخر و ارزشمند برقرار شوند و ملت ایران دوباره با حضور خود، اتحاد خود را برابر قدرت‌های منطقه به نمایش بگذارد.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود و باید بتواند از جوانان نخبه، انقلابی و کارآمد استفاده کند چرا که با استفاده از نیروی جوان خواهد توانست بسیاری از مشکلات کشور را سریعتر حل کرده و آینده بهتری را رقم بزند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با دانشجویان اظهار داشت: ایشان فرمودند ما در کشور مشکلات بسیاری داریم که در همه کشور‌ها این مشکلات در همه زمان‌ها بوده و هست، همچنین در ادامه فرمودند، برای اینکه آینده بهتری داشته باشیم باید دولتی که روی کار می‌آید تحول خواه باشد.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: بنا بر فرموده رهبر انقلاب تحول دو گونه است؛ پذیرش هنجار‌های نظام سلطه و یا تحکیم قدرت ملی و پی گرفتن موفقیت‌های ملت ایران، اما اصل بر این است که تحول باید انقلابی و به سمت اهداف انقلاب و منافع ملی ایران باشد.

آقای عسکری گفت: همچنین رهبر انقلاب فرمودند کسی که روی کار می‌آید باید دارای این خصلت باشد که از جوانان استفاده کند برای اینکه جوانان بیش از دیگران اهل تحول، شجاعت و یافتن راه‌های جدید هستند، در عین حال افراد باتجربه نیز باید در میدان باشند، اما جوانان می‌تواند تحول را به ثمر برسانند، امیدواریم در بین نامزد‌ها کسی انتخاب شود که دارای این ویژگی‌ها است و آینده بهتری را برای ملت ایران رقم بزند.

وی در پایان اظهار داشت: از ملت ایران می‌خواهم که در روز ۲۸ خرداد به میدان بیایند و رای خود را به صندوق بیاندازند تا ثمره خوبی برای آینده ملت ایران باشد و یک موفقیت بزرگ دیگری برای کشور ایران شکل گیرد.

جایگاه رفیع ایران در منطقه، مدیون هدایت‌های رهبری و حضور مردم است

پس از مراسم قرعه کشی برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز به عنوان دومین سخنران این مراسم اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه از جایگاه ویژه و بالایی برخوردار است و این جایگاه مرهون دو مولفه است؛ مولفه اول حضور و پشتوانه مردمی و در صحنه بودن است که از روز نخست حرکت این انقلاب تا به امروز، پایه‌های سنگین آن در عرصه‌های مختلف در طول این ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر دوش مردم بوده و هست.

وی افزود: مولفه دیگر نقش بی بدیل رهبری امام راحل (ره) در دهه اول پیروزی انقلاب و پس از آن رهبری‌های داهیانه خلف صالح آن بزرگوار، مقام معظم رهبری که در کوران‌های مختلف چه در مسائل داخلی و چه در مسائل منطقه‌ای و چه در مسائل جهانی به خوبی این کشتی را در دریای متلاطم جهان امروز ناخدایی کرده اند و امیدواریم با عنایات حضرت حق پرچم این کشور و انقلاب از دست این بزرگوار به دست صاحب حقیقی آن، حضرت بقیه الله الاعظم سپرده شود.

دادستان کل کشور بیان کرد: یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین جلوه‌های این حضور و پشتوانه مردمی این نظام، حضور در مرحله انتخابات و خصوصا انتخابات ریاست جمهوری است که مردم با انتخاب خود سکان مدیریت کشور را به مدت ۴ سال به دست فردی که از طرف شورای نگهبان به عنوان فرد صالح معرفی شده است می‌سپارد، حضور مردم در صحنه برای انتخاب هرچه باشکوه‌تر و پر جمعیت‌تر قطعا بر اقتدار و پشتوانه مردمی بودن این نظام خواهد افزود.

حجت السلام ولمسلمین منتظری اضافه کرد: لذا تک تک مردم عزیز و گرانقدر کشور چه در داخل کشور و چه ایرانیان عزیز خارج از کشور در روز ۲۸ خرداد با انتخاب اصلح خود مدیریت کشور را به دست فردی می‌سپارند که ان شاءالله بتواند مشکلات جامعه را با پشتوانه مردمی حل کند و یا به حداقل برساند.

وی تاکید کرد: نقش مردم در امر انتخابات ضروری و سرنوشت ساز است و سزاوار نیست هیچ فردی نقش خود را در این عرصه پر اهمیت نادیده بگیرد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: ما در درون کشور با برخی مسائل، مشکلات و ضعف‌های مدیریت‌هایی مواجه هستیم و چه بسا نسبت به برخی مسائل گله‌مند و معترض باشیم که البته گله‌مند بودن و اعتراض به برخی کاستی‌ها حق هر شهروندی است، اما باوجود اینکه در این مقطع زمانی که کشور مواجحه با مشکلات عدیده از جمله تحریم، مشکلات اقتصادی و معیشتی، مشکلات ناشی از شیوع کرونا و مسائلی که تک تک مردم عزیز با آن دست به گریبانند، تاکید بنده بر این است که هیچ یک از این اعتراضات و گله مندی‌هایی که داریم نبایستی ما را از حضور در صحنه انتخابات باز دارد، گله و اعتراض به جای خود، اما حضور یک حضور ضروری است و امروز دنیا شاهد جریان انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم مردم عزیز با حضور پر شور و نشاط خود، این تکلیف ملی را به خوبی ادا کنند و درسی را به دشمنان و بدخواهان بدهند البته مسئولین امر نیز وظیفه دارند که تمام توان خود را در مسیر ر فع مشکلات بکار بگیرند و امیدواریم مردم عزیز با انتخاب اصلحی که خواهند داشت زمینه را برای رفع مشکلات و کاستی‌ها فراهم کنند.

حجت السلام منتظری بیان کرد: از نامزدها، مسئولین ستاد‌ها و هواداران آن‌ها انتظار دارم که در کنار هم دست به دست هم دهیم و انتخابات سالم، پرشور و باشکوه را برگزار کنیم، توصیه بنده این است که بزرگوارانی که در ستاد‌های نامزد‌ها فعال هستند و یا هواداران آن‌ها از هر گونه تخلف انتخاباتی به پرهیزند تا شاهد انتخابات پرشور، بدون تخلف و سالم باشیم.

وی تاکید کرد: البته وظیفه دستگاه قضایی بر این است که این انتخابات را به لحاظ سلامت رصد کامل بنماید و امیدواریم که در سراسر کشور هرگز شاهد تخلف انتخاباتی نباشیم و اگر خدای نکرده در جایی هم تخلفی صورت گیرد قطعا دستگاه قضایی وظیفه دارد در چاچوب قانون با آن مقابله کند.

تاریخ مناظره‌های زنده انتخاباتی مشخص شد
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۳:۲۰

مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در رسانه ملی، دقایقی قبل انجام شد و براساس جدول منتشر شده، مناظره‌های انتخاباتی دوشنبه ۱۷ خرداد، جمعه ۲۱ خرداد سه شنبه ۲۵ خرداد برگزار می‌شود.

با توجه به شرایط کرونا و محدودیت برای سفر‌های استانی، نامزد‌های انتخابات می‌توانند در شبکه‌های استانی برنامه داشته باشند و صحبت کنند.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نخستین نامزدی که گوی قرعه‌کشی به نام او درآمد؛ روز جمعه ۷ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

«محسن رضایی» دومین نامزد منتخب شد؛ روز یکشنبه ۹ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

«علیرضا زاکانی» سومین نامزد منتخب شد؛ نخستین برنامه او روز پنج شنبه ۱۳ خرداد از شبکه یک پخش می‌شود.

«سیدابراهیم رئیسی» چهارمین نامزد منتخب شد و روز سه شنبه ۱۱ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

«سعید جلیلی» هفتمین نامزد منتخب شد؛ روز دوشنه ۱۰ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

 

برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در رسانه ملی مشخص شد

برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در رسانه ملی مشخص شد

برنامه‌های مهرعلیزاده در رسانه ملی بر اساس قرعه کشی
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۳:۰۱

برنامه‌های محسن مهرعلیزاده در رسانه ملی بر اساس قرعه کشی مشخص شد و روز چهارشنبه ۱۲ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3107906_844.mp4']
همتی ششمین نامزد منتخب شد
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۲:۵۵

عبدالناصر همتی ششمین نامزد منتخب شد و روز جمعه ۷ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

var player = videojs('player_720112_3107353',{poster:'',width:640,height:352}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3107353',{},function (data) {}); }));
سعید جلیلی هفتمین نامزد منتخب شد
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۲:۵۱

سعید جلیلی هفتمین نامزد منتخب شد و روز دوشنبه ۱۰ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

 

var player = videojs('player_366041_3107352',{poster:'',width:640,height:352}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3107352',{},function (data) {}); }));
آیت الله رئیسی چهارمین نامزد منتخب شد
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۲:۴۷

سیدابراهیم رئیسی چهارمین نامزد منتخب شد و روز سه شنبه ۱۱ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

 

var player = videojs('player_531139_3107349',{poster:'',width:640,height:352}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3107349',{},function (data) {}); }));
نخستین برنامه علیرضا زاکانی مشخص شد
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۲:۴۵

نخستین برنامه علیرضا زاکانی، روز پنج شنبه ۱۳ خرداد از شبکه یک پخش می‌شود.

var player = videojs('player_911395_3107345',{poster:'',width:640,height:352}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3107345',{},function (data) {}); }));
محسن رضایی دومین نامزد منتخب شد
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۲:۴۱

محسن رضایی دومین نامزدی بود که نامش از گوی خارج شد و روز یکشنبه ۹ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

 

var player = videojs('player_561591_3107344',{poster:'',width:640,height:352}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3107344',{},function (data) {}); }));
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نخستین نامزدی که گوی قرعه کشی به نام او درآمد
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۲:۴۰

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نخستین نامزدی که گوی قرعه کشی به نام او درآمد و روز جمعه ۷ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

آغاز مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری

مراسم قرعه کشی برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری در رسانه ملی در مرکز همایش‌های صدا و سیما
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۲۲:۲۷

با اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص صلاحیت نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، هم اکنون مراسم قرعه کشی برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری در رسانه ملی در مرکز همایش‌های صدا و سیما و با حضور رئیس صدا و سیما، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی، دادستان کل کشور، رئیس و دبیر ستاد انتخابات کشور، نمایندگان شورای نگهبان قانون اساسی، شورای نظارت بر صدا و سیما و نمایندگان نامزد‌های احراز صلاحیت شده در حال برگزاری است.

در این مراسم، نامزد‌ها از حق تبلیغات عادلانه برای ارائه برنامه‌های خود در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بر اساس جداول پخش برنامه‌ها که به قید قرعه مشخص می‌شود مطلع خواهند شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *