کاهش حباب سکه/ اُفت سرمایه‌گذاری در بازار طلا

15:20 - 06 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۷۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: در ۵ خرداد ۱۴۰۰ انس جهانی ۲۶ دلار افزایش پیدا کرده است و نوسانات قیمت ارز باعث شده که قیمت طلا و سکه نوسانات جزئی را داشته باشد.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت این هفته طلا و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است گفت: در این هفته قیمت طلا تا به امروز نوسانات و قیمت جهانی نداشته است و انس جهانی یک روال ثابتی را طی می‌کرد و تغییراتی نداشته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیان کرد:، ولی در ۵ خرداد ۱۴۰۰  انس جهانی  ۲۶ دلار افزایش پیدا کرده در حالی که در چند روز گذشته قیمت انس ثابت مانده بود و نوسانات قیمت ارز باعث شده است که قیمت طلا و سکه نوسانات جزئی را داشته باشد.

وی گفت: امروز افزایش قیمت جهانی باعث شد قیمت طلا و سکه در حالی که روز‌های گذشته ثبات نسبی داشت با افزایش قیمت همراه باشد سکه امروز با قیمت ۱۰۰ هزار تومان افزایش کار خود را شروع کرده است بازار این روز‌ها روال عادی را دارد و تقاضای اضافی در بازار وجود ندارد و داد و ستد‌ها بر اساس روال خود انجام می‌شود.

کشتی آرای تاکید کرد: به علت کاهش تقاضا، حباب سکه هم با کاهش همراه بوده است و کاهش حباب سکه  نشان دهنده تعادل عرضه و تقاضا است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: نکته قابل توجه در بازار طلا این است که در چند ماه گذشته با توجه به ثابت ماندن قیمت طلا و کمتر سوددهی،  سرمایه گذار طلا به سمت بازار‌های موازی حرکت کرده است و شاهد کاهش سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه بوده‌ایم.

کشتی آرای افزود:  در چند ماه گذشته ما روند افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا را داشتیم، ولی این روز‌ها با کاهش سرمایه‌گذاری در بازار طلا روبه‌رو هستیم به همین دلیل قیمت‌ها از شفافیت بیشتری برخوردار است.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *