حمله پهپاد آمریکایی به منطقه قبایلی "پاکستان" جان ۵ نفر را گرفت

18:07 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۷۶۴
خبرگزاری میزان - حمله تازه پهپاد آمریکایی در حالی در مناطق مرزی پاکستان با افغانستان جان پنج نفر را گرفته که که مردم و دولت اسلام‌آباد بارها مخالفت خود را اعلام کرده‌اند اما این حملات با حمایت ۵۸ درصدی آمریکایی‌ها مواجه است.
حمله پهپاد آمریکایی به منطقه قبایلی به گزارش به نقل از "داون نیوز"، حمله پهپاد آمریکایی در "وزیرستان شمالی" پاکستان جان 5 نفر را گرفت.

بر اساس منابع، پهپاد آمریکایی دو موشک را در منطقه "دته خیل" وزیرستان شمالی در ایالت "خیبرپختونخوا" شلیک کرده است که احتمال افزایش آمار کشته‌ها وجود دارد.

افراد کشته شده در حمله پهپادی آمریکا تاکنون شناسایی نشده‌اند.

آمریکا پیش از این در «آگوست» ماه گذشته میلادی نیز پنج نفر را در حمله‌ای کشته بود.

خبرنگاران پاکستانی به مناطق دور قبایلی پاکستان دسترسی ندارند، بنابراین، شناخت افراد کشته شده تاکنون تایید نشده است.

پاکستان بارها حملات پهپادهای آمریکا را در کشورش محکوم و از طریق کانال‌های دیپلماتیک اعتراض کرده است.

مردم پاکستان نیز چندین بار تظاهراتی در این خصوص برگزار کردند اما واشنگتن سیاست خود برای به‌دست آوردن منافع در منطقه را ادامه می‌دهد.

مؤسسه نظرسنجی «پیو» در واشنگتن، چندی پیش در تازه‌ترین گزارش خود نظر مردم آمریکا در مرود حملات پهپادهای این کشور به پاکستان، سومالی و یمن را منتشر کرد.

این درحالی است که بیشتر کشته‌های حملات پهپادی آمریکا در کشورهای ذکر شده غیر نظامی هستند.

مؤسسه نظرسنجی پیو می‌افزاید: حامیان حزب «جمهوریخواه» 74 درصد و حزب «دموکراتیک» آمریکا نیز 52 درصد از حملات پهپادی واشنگتن در پاکستان حمایت کرده‌اند.

به گفته نظر سنجی پیو، به طور کلی 48 درصد آمریکایی‌ها در مورد حملات پهپادی این کشور ملاحظاتی دارند در حالی که 32 درصد مردم نیز می‌گویند که آن‌ها تا یک حدی در این خصوص نگران تلفات غیرنظامیان هستند.

این در حالی است که تنها 10 درصد آمریکایی‌ها از حملات پهپادی این کشور برای مبارزه با تروریسم به شدت مخالفند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *