ربیعی: هیچ گروه سیاسی برنده مشارکت حداقلی در انتخابات نخواهد بود

13:42 - 04 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۴۳۶
سخنگوی دولت با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد گفت: مشارکت حداقلی به نفع هیچ کس نیست و اولین زیان‌کننده در نتیجه مشارکت حداقلی، مردم هستند و هیچ گروه سیاسی برنده مشارکت حداقلی نخواهد بود.
- علی ربیعی ظهر امروز در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، بیان کرد: این روز‌ها بحث‌های انتخابات ریاست جمهوری مطرح است.
 
وی افزود: دولت نه فقط به عنوان یک وظیفه بلکه به عنوان یک درک از وضعیت ایران و نیازمندی‌های فردای ایرانیان در جهان پر آشوب امروز، معتقد است مشارکت حداکثری در این دوره بیش از هر زمان دیگری، کارکرد‌های متعدد برای ایران و ایرانیان خواهد داشت. مشارکت حداقلی به نفع هیچ کس نیست و اولین زیان‌کننده در نتیجه مشارکت حداقلی، مردم هستند و هیچ گروه سیاسی برنده مشارکت حداقلی نخواهد بود

ربیعی تصریح کرد: عمیقا باور داریم که وحدت در حضور، معنا می‌یابد و نه در عدم مشارکت؛ دولت عمیقا باور دارد که اسلامی بودن نظام سیاسی اقتضا می‌کند که از جمهوریت آن پاسداری شود؛ دولت عمیقا باور دارد که فراهم ساختن شرایط مشارکت سیاسی، حق شهروندان و تکلیفی بر حاکمان است و در مردمسالاری دینی، بیش از آنکه شهروندان در مشارکت، مکلف باشند، این‌ها هستند که مکلف‌اند و موظف.
 
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: از این روز دولت، از همه نهاد‌هایی که در فرآیند انتخابات نقش دارند، انتظار دارد که با توجه به ضرورت تقویت وحدت ملی در شرایط کنونی کشور، با دوراندیشی، تعهد به روح حاکم بر قانون اساسی و وفاداری به منافع ملی، زمینه امیدآفرینی و شورانگیزی در انتخابات را فراهم آورند و با تقویت زمینه مشارکت در انتخابات، تداوم ثبات و امنیت و پیشرفت کشور را تضمین کنند.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *