سیم‌کارت‌های بدون هویت ابطال می‌شود/ اجازه بخشودگی جرایم رانندگی را نداریم

10:29 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۶۹۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- جانشین فرمانده ناجا از ابطال سیم‌کارت‌های بدون هویت خبر داد و گفت: پلیس و دولت اجازه بخشودگی ندارند.
سیم‌کارت‌های بدون هویت ابطال می‌شود/ اجازه بخشودگی جرایم رانندگی را نداریمبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده ناجا صبح امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی روسا و فرماندهان پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که یکی از رویکردهای پلیس اجتماعی شدن است و در همین راستا یکی از اولویت‌های مهم ما بحث جذب و استفاده از پلیس‌های افتخاری بود، افزود: موضوع پلیس افتخاری به تصویب مجلس و تایید ستاد کل نیروهای مسلح نیز رسیده است.

جذب 20 هزار پلیس افتخاری در نیروی انتظامی
وی در ادامه این مطلب که تا به حال قریب به 20 هزار پلیس افتخاری در نیروی انتظامی جذب شده است، افزود: حدود 37 هزار نفر مراحل نهایی جذب خود را طی می‌کنند.

جانشین فرمانده ناجا درباره ساخت کلیپ‌های ماهواره‌ای در داخل کشور و ارسال آن برای شبکه‌های خارجی گفت: پلیس به صورت روزانه با مصادیق ناامنی و جرم برخورد می‌کند و اگر از چنین اقداماتی نیز مطلع شود، حتما با آن برخورد شود.

افزایش 20 درصدی کشف مواد مخدر از ابتدای سال
سردار مومنی با اشاره به این مطلب که در حوزه کشف موادمخدر ما از ابتدای سال جاری تاکنون افزایش 20 درصدی داشتیم،گفت: همچنین در قتل نیز کاهشی 3 درصدی را شاهد بوده‌ایم، اما سرقت از منازل کاهش یک درصدی داشته است.

ساماندهی معتادان خیابانی تا پایان سال در صورت تامین بستر
جانشین فرمانده ناجا به جمع‌آوری و ساماندهی معتادان خیابانی اشاره کرد و گفت: جلوه‌های معتادان خیابانی باعث ایجاد احساس ناامنی در شهروندان می‌شود، البته برای این کار نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و مراکز نگهداری از آنان هستیم. طبق قولی که به ما داده بودند بنا بود تا پایان امسال ظرفیتی 10 هزار نفری برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان فراهم شود که در صورت تامین این بستر ما طی چند روز آمادگی جمع‌آوری آنان را خواهیم داشت.

ابطال سیم کارت‌های بدون هویت
وی درباره سیم‌کارت‌های فاقد آدرس اظهار کرد و گفت: به اپراتورهای تلفن همراه هشدارهای لازم داده شده و از آنها خواستیم که تکلیف سیم‌کارت‌های فاقد آدرس را مشخص کنند. همچنین خواسته دیگر ما از اپراتورهای تلفن همراه این بود که هنگام ثبت سیم‌کارت هویت مالکان را نیز احراز کنند که البته اقدامات خوبی انجام شده و بنا است که سیم‌کارت‌های هویت و آدرس نیز از دسترس خارج شوند.

به گفته سردار مومنی، قرار است که هیچ سیم کارتی بدون احراز هویت واگذار نشود و سیم‌کارت‌های قبلی نیز هویتشان احراز شود و در غیر این صورت ابطال شود.

پلیس اجازه بخشودگی جرایم رانندگی را ندارد
جانشین فرمانده ناجا در خاتمه در مورد بخشش جرایم رانندگی گفت: تمام جریمه‌ها به خزانه دولت می‌رود و از آنجا توزیع می‌شود. در واقع پلیس و دولت اجازه بخشودگی ندارند اما دولت می‌تواند پیشنهاد دهد و اگر به تصویب مجلس برسد، اجرا شود. در مجموع باید گفت پلیس اجازه بخشودگی جرایم رانندگی را ندارد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *