لغو اجتماع مردمی در سالروز رحلت امام راحل

16:20 - 29 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۵۹۸۲
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت: امسال هم از حضور مهمانان خارجی محروم هستیم و ان شاء الله شاهد سخنان حکیمانه رهبری باشیم که به مناسبت بزرگداشت امام مبانی اندیشه امام راحل را برای مردم بیان می‌فرمایند.
- بنا به اعلام روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی رحمه الله جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی رحمه الله ویژه سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) در حرم مطهر امام برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «محمدعلی انصاری» در این نشست گفت: دو سال است که متأسفانه به واسطه شیوع ویروس عالمگیر کرونا عاشقان امام و ما از حضور در جلسات رسمی مخصوصا حضور در حرم مطهر حضرت امام محروم هستیم، ولی بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار مستقیم با مردم در سال گذشته و ان شاء الله امسال تأمین کننده بخش مهمی از اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: حضور واقعی مردم در صحنه‌ها و مناسبت‌های مرتبط با حضرت امام به معنای تفسیر درست و شناخت درست از راه، اندیشه و مکتب امام است؛ که این هدف الحمدلله در طول این چند دهه برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام به وسیله رهبر بزرگوارمان محقق شده است و هیچ چیزی برای ستاد بزرگداشت امام مهتر از بسترسازی برای این امر نیست. همه برنامه ریزی‌ها باید معطوف به شناخت بیشتر امام در ابعاد مختلف باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال در آستانه سالگرد ارتحال امام با دو موضوع مهم روبرو هستیم، تصریح کرد: یکی مسئله فلسطین که به تعبیر حضرت امام مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام است و دوم مسئله انتخابات ریاست جمهوری ایران است. من تصور می‌کنم هر دو این‌ها از آرزو‌های بزرگ امام بوده است که روزی مردم فلسطین علی رغم سازش کاری‌های رهبران جهان اسلام، سستی و فتوری که در نهاد‌های بین المللی راجع به دفاع از مردم فلسطین مشاهده می‌شود و حمایت بی دریغ قدرت‌های بزرگ از این مولود نامشروع خودشان، ملت فلسطین به نقطه‌ای از آگاهی و رشد برسد که در میدان عرصه‌های مختلف ابتکار عمل به دست ملت فلسطین باشد.

انصاری ادامه داد: روزگاری بود که هر حادثه‌ای در فلسطین رخ می‌داد مجامع و همایش‌ها برگزار می‌کردند، ولی نتیجه همه آن‌ها افزایش مظلومیت مردم فلسطین بود و به تعبیری رهاورد آن تصمیمات جسور شدن صهیونیست و محدود شدن ملت فلسطین بود، اما به نظر من راه و مکتب سیاسی امام و روشنگری و آگاهی دادن امام به ملت ها، کشور عزیزمان توانسته راه مبارزه عملی و عینی را به این مردم مظلوم نشان دهد و به دنیا بفهماند اسرائیل گنبد آهنین و شکست ناپذیر نیست. اسرائیل به همان اندازه که دست به جنایات بی شمار زده است، روح ملت فلسطین را برای مبارزه و فداکاری آماده‌تر کرده است. صحنه‌هایی که امروز شاهد هستیم هم خوشحال کننده و هم نگران کننده است. خوشحال کننده است که نه تنها مردان و زنان روبروی دشمنان خود هستند بلکه کودکان خردسالشان که در مکتب شهادت درس گرفته‌اند پا به پای پدران و مادرانشان در مبارزه هستند و به اسرائیل عملا نشان می‌دهند که اگر شما موشک می‌زنید دست ما خالی نیست. این چیزی است که امام دنبال آن بود.

وی تأکید کرد: امروز ما می‌بینیم که گروه‌ها و ملت‌هایی بغض و کینه خودشان را در قصاوت‌های رژیم صهیونیستی با سلاح‌هایی که خودشان سازنده آن هستند و یا دوستانشان به آن‌ها می‌رسانند توازن میدان را حتی در جا‌هایی به نفع خودشان تغییر می‌دهند. جنگ ۳۳ روزه و قضایای جدید فلسطین بیانگر این واقعیت است که هر قدر همبستگی ملت فلسطین و امت اسلام بیشتر باشد قدرت‌ها در برابر آن‌ها ناتوان هستند. افتخار ما این است که دست مردان، زنان و کودکان فلسطین را با سلاح پر می‌کنیم. چرا که دنیای کفر و اسرائیل افتخارش این است که سالیانه میلیارد‌ها دلار از سرمایه‌ها و تسلیحات دولت‌های غربی و ثروت کشور‌های اسلامی خود باخته هزینه جنگ و مقابله با ملت فلسطین هزینه جنگ با ملت فلسطین می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: چرا ما در عرصه‌ها سرمان را بالا نگیریم که به عنوان یک مکتب انقلابی دست مظلومان را بر احقاق حق خودشان پر می‌کند؟ ممکن است در دنیای سیاست به عنوان عرف غیر متعارف تلقی شود، ولی از نگاه امام تا محو تفکر صهیونیستی و استیلای یک جامعه نژادپرست علیه یک ملت فلسطین باید مبارزه کرد تا آن‌ها تسلیم اراده مردم شوند. اما تا رسیدن به این هدف راه طولانی هست. البته آثار شکست و سرخوردگی اسرائیل و حتی نیرو‌های مسلح اسرائیل در میدان‌های نبرد خیلی واضح است. فیلم‌هایی که پخش می‌شود نشانگر این است که قدرت پوشالی که ایجاد کرده بودند رو به نابودی است.

وی ادامه داد: این از افتخارات مکتب امام است و باید به این مسئله افتخار کنیم؛ تا زمانی که ملت فلسطین بتواند به حقوق مشروع و قانونی خود دست پیدا کند و چه افتخاری بالاتر از این که سربازان و سرداران ملت ایران که حماسه‌ها آفریدند امروز جبهه اسلام و ملت‌های اسلامی را تقویت کنند.

درب حرم امام برای برگزاری نشست‌های مربوط به انتخابات باز است

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) گفت: مراسمی در روز ۱۴ خرداد و شب ۱۴ خرداد به معنای اجتماعات بزرگداشت امام نخواهیم داشت. شاید در سراسر کشور جا‌هایی که سفید باشند، مراسم دیگری نخواهیم داشت. اما درب حرم امام برای برگزاری نشست‌های مربوط به انتخابات باز است. سعی خواهیم کرد در ایام رحلت امام همه مردم را تشویق کنیم که در انتخابات پر شور حاضر شوند.

انصاری اظهار داشت: با توجه به همزمانی سالگرد بزرگداشت حضرت امام و ایام انتخابات، آمادگی داریم که حرم امام و حسینیه جماران را به صورت عادلانه در اختیار کاندیدا‌های محترم قرار دهیم تا آن‌ها ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های خودشان را به استحضار ملت شریف ایران برسانند.

وی در پایان گفت: امیدواریم در آستانه انتخابات مسئله بزرگداشت امام با طور جدی پیگیری شود و ان شاء الله شاهد سخنان حکیمانه رهبری باشیم که به مناسبت بزرگداشت امام مبانی اندیشه امام را برای مردم بیان می‌فرمایند. اختصاص دادن بودجه‌ای که به بزرگداشت امام اختصاص پیدا کرده به حل مشکلات مردم بیشتر موجب شادی روح امام می‌شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *