احداث آب شیرین کن در استان های سواحل جنوبی

19:40 - 10 شهريور 1394
کد خبر: ۷۲۵۰۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: احداث آب‌شيرين كن سياست قطعي وزارت نيرو در شهرهاي ساحلي جنوب کشور است.
به گزارش ، نشست بررسی کاهش اثرات خشکسالی در تامین آب شهرهای هرمزگان به‌ویژه شهر بندرعباس امروز (سه‌شنبه) با حضور قائم مقام وزیر نیرو، استاندار هرمزگان و مدیرعامل آبفای کشور برگزار شد. 

ستار محمودی در این نشست با اشاره به چالش جدی کمبود آب در هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس، تصریح کرد: در صورت عدم بارندگی در سال جاري، قطعا سال آینده مشکلات دو چندانی در تامین آب شهر بندرعباس خواهیم داشت.

وی با تاكيد بر اينكه؛ گزینه جیره‌بندی آب در هيچ يك از شهرهاي كشور در دستور کار وزارت نيرو نیست، گفت: سياست قطعي اين وزارت‌خانه استفاده از ظرفيت شيرين‌سازي آب دريا در تمامي شهرهاي ساحلي است. 

وي ضمن قدردانی ازصبوري و نجابت مردم بندرعباس در گذر از بحران كم آبي تابستان امسال، بر ضرورت تسریع در روند اجرای پروزه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی اين شهر تاکید کرد. وي تصريح كرد: انتظار مي رود با توجه به شرايط خاص منابع آبي شهر بندرعباس، سازمان محيط زيست كشور در مدت زمان كوتاه تري نسبت به صدور مجوز اجراي پروژه آب شيرين‌كن اين شهر تصميم گيري کند. 

به گفته قائم‌مقام وزير نيرو؛ حفر و تجهيز 20 حلقه چاه در پايين دست دشت شميل و نيان نيز از ديگر اقداماتي است براي رفع بحران كم آبي اين شهر در دست اجرا است. همچنين در بخش فضاي سبز شهري نيز ، وزارت نيرو با كليت طرح استفاده از پساب در اين بخش موافق بوده و آماده هرگونه همكاري با شهرداري بندرعباس جهت اجراي اين طرح است. 

محمودي در ادامه بر ضرورت همكاري نمايندگان مردم هرمزگان در مجلس براي رفع اين بحران تاكيد كرد و گفت: با تصويب تامين آب از منابع غير متعارف نظير دريا در تمامي شهرهاي ساحلي به عنوان برنامه پيشنهادي وزارت نيرو در برنامه ششم توسعه اميد است بتوانيم بخش بزرگي از بحران منابع آبي را در شهرهاي ساحلي مرتفع نماييم.




ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
ب شیرین کن ها بسیار پر هزینه هستند. آب شیرین را از بقیه منابع تامین کنید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *