رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرداخت ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران/ خریداری ۴۹ هزار تُن برگ سبز

10:06 - 26 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۴۶۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۴۹ هزار تُن برگ سبز چای خریداری شده و ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است سهم دولت را هم پیگیری می‌کنیم و در یکی دو روز آینده سهم بیشتری از مطالبات چای‌کاران پرداخت می‌شود.
حبیب جهانساز در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت پرداخت تسهیلات به چایکاران و کارخانه‌های فراورده چای گفت: تسهیلات پرداخت شده به کارخانه‌ها با اولویت بهداشتی کردن محیط کار و تهیه ماشین آلات جدید به واجدین شرایط پرداخت شده است.
 
رئیس سازمان چای کشور گفت: به هر کارخانه ای که درخواست تسهیلات داشتند مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان وام با سود ۷ درصد و بازپرداخت چهار ساله پرداخت شده است.
 
وی افزود : به کشاورزان برای انجام انواع عملیات مثل هرس باغات و... تسهیلات پرداخت شده است.
 
جهانساز بیان کرد : پرداخت تسهیلات خوشبختانه اثر مثبتی هم داشته است به طوریکه کارخانه‌ها با به روز کردن عملیاتشان به درستی از آن استفاده کردند و هم در باغداری‌ها اصلاح باغ‌ها ملموس بوده است.
 
وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بر عوامل دیگری از جمله قیمت برگ سبز چای و رونق کسب و کار در حوزه چای تاثیر گذار بوده و این‌ها دست به دست هم می‌دهند که در این صنعت، چایکاران امید بیشتری پیدا کنند و بدون تکیه به بخش خصوصی خود را اداره و مدیریت کنند، سودآوری داشته باشند و اشتغال ایجاد کنند تا شاهد ماندگاری در روستاها باشیم.
 
رئیس سازمان چای کشور در توضیح قیمت چای سبز درجه یک و دو گفت: قیمت برگ سبز چای درجه یک خریداری شده  ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و درجه دو ۴ هزار رو ۷۸۱ تومان است.
 
جهانساز تاکید کرد: ۷۵ درصد هزینه برگ سبز چای را کارخانه‌ها پرداخت می‌کنند و ۲۵درصد باقی مانده از سوی دولت پرداخت می شود که حدود ۴۹ هزار تُن برگ سبز خریداری شده و ۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است سهم دولت را هم پیگیری می‌کنیم و در یکی دو روز آینده سهم بیشتری از مطالبات چایکاران پرداخت می‌شود.
 
جهانساز درباره صادرات چای بیان کرد: در مورد صادرات هم امسال در یکی دو ماه اخیر آمار جدیدی اعلام نشده و زمانی که در سایت رسمی ورود پیدا کند اعلام می‌کنیم و در حال حاضر تمرکزمان بر صادرات چای ایرانی نیست و بیشتر تلاشمان برای افزایش سهم بیشتری از بازار داخلی است.
 
وی افزود:  چای خوب تولید داخل جایگاه خود را دارد و از کارخانه‌ها هم انتظار می‌رود که تلاششان را برای بالابردن کیفیت چای تولیدی بیشتر کنند تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *