دیدار ظریف با شخصیت‌های برجسته اهل تسنن و برخی از سران عشایر عراق

22:18 - 06 ارديبهشت 1400
کد خبر: ۷۲۰۰۹۴
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه برنامه های خود در عراق با شخصیت‌های برجسته اهل تسنن و برخی از سران عشایر ای کشور دیدار کرد.

- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، در ادامه دیدار و گفتگو‌های وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات سیاسی و مسئولین طیف‌های مختلف سیاسی، دینی و مذهبی عراق، بعد از ظهر امروز ز ظریف با خمیس خنجر رییس مرکز "مشروع عربی" و جمعی از نمایندگان اهل تسنن مجلس و شخصیت‌های برجسته اهل تسنن دیدار کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان دیگاه جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با طایفه گرایی و ضرورت وحدت در جامعه اسلامی و در بین اطیاف مختلف را متذکر گردید.

ظریف به جایگاه قدس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اشاره و ایستادگی کشورمان در کنار مسلمانان جهان از دیدگاه‌های مختلف، در حمایت از فلسطین و قدس شریف به رغم همه فشار‌های وارده را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود رفتار جمهوری اسلامی ایران بر پایه شراکت با دوستان خود تعریف می‌شود.

ز ظریف با تاکید بر لزوم رابطه منطقی و معقول بین طوایف عراقی گفت ایران بر تنوع مردم عراق و جریانات و مذاهب احترام می‌گذارد.

در این دیدار علاوه بر خمیس خنجر رئیس جریان " مشروع عربی" برخی دیگر از اعضای برجسته این جریان نیز که در این نشست حضور داشتند به صورت مشروح نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل عراق مطرح کردند.


برچسب ها: ظریف ایران وعراق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *