قیمت اینترنت در ایران بسیار ارزان است

5:15 - 09 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۸۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به صحبت‌هایی درباره ارائه اینترنت رایگان در برخی کشور‌ها گفت: در هیچ کشوری رایگان اینترنت واگذار نمی‌شود و هم اکنون قیمت اینترنت در ایران از ارزان‌ترین ‌هاست.
به گزارش ، محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح طرح ‌های توسعه‌ای شرکت همراه اول افزود: به جرات می‌گویم که اکنون تعرفه اینترنت ما جزو چهار یا پنج کشوری است که ارزان‌ترین تعرفه‌ها را دارند.

وی گفت: گاهی گفته می‌شود که برخی کشورها پهنای باند رایگان در اختیار مشتریان می‌گذارند، اما به شخصه چنین کشوری را نمی‌شناسم حال ممکن است در فرودگاه ، مراکز خرید یا سایر مراکز عمومی برخی کشورها اینترنت رایگان ارائه کنند ، اما باید توجه داشت که این اتفاق در کل کشور روی نداده و حالت تبلیغات و جذب مشتری دارد.

وی درباره ثبت گوشی های تلفن همراه و حل مشکل سرقت و گم شدن گفت: چندی پیش از سوی ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا صحبت‌هایی در این خصوص مطرح شد و اکنون اگرچه هنوز تصمیمی قطعی در این زمینه گرفته نشده، اما در حال بررسی هستیم و در این خصوص جلسات متعددی برگزار می‌شود که در این جلسات دو نماینده نیز از وزارت ارتباطات حضور دارند.

واعظی گفت: اما اگر طرح ثبت ‌شدن تلفن‌های همراه ( رجیستر کردن) اجرایی شود دیگر به راحتی امکان پیدا شدن گوشی‌هایی که گم شده‌اند وجود خواهد داشت.

وزیر ارتباطات درباره واگذاری سری جدید شماره به اپراتورهای تلفن همراه افزود: در هفته‌های گذشته دو سری شماره که هر یک از آنها شامل 10 میلیون شماره جدید خواهد بود به دو اپراتور کشور واگذار شد.

واعظی همچنین درباره ارزیابی کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه نیز گفت: اکنون خدمات این شرکت‌ها درمقایسه با گذشته بسیار بهتر شده است.

وی افزود: شرکتی مانند اپراتور اول که 20 سال سابقه دارد در نیمه دوم سال گذشته بسیاری از آنتن های خود را جایگزین کرده که همین مساله موجب شد در دوره‌ای مردم با اختلالاتی همراه شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در آن دوره من به نمایندگی از این شرکت از مردم خواستم که صبور باشند و اکنون طبق آمارها در چند ماه اول سال  وضعیت خدمات‌دهی این اپراتور خیلی بهتر شده است و به نظر می‌رسد با افتتاح‌هایی که امروز صورت گرفت نیز این اپراتور به سمت ارائه‌ خدمات با کیفیت‌تر پیش می‌رود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *