رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روابط "افغانستان" و ژرمن‌ها ۱۰۰ ساله شد

13:08 - 08 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۷۲۵
خبرگزاری میزان - لحظاتی قبل مراسم گرامیداشت صدسالگی روابط کابل و برلین با حضور وزیر امور خارجه آلمان در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان برگزار شد.
روابط افغانستان و ژرمن‌ها ۱۰۰ ساله شدبه گزارش به نقل از خبرگزاری تسنیم ،"فرانک والترشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان برای حضور در مراسم صد سالگی روابط افغانستان و آلمان وارد کابل شد.

در مراسم گرامیداشت 100 سالگی روابط افغانستان و آلمان که در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان برگزار شد «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور این کشور گفت: اطمینان دارم که روابط افغانستان و آلمان روز به روز عمیق‌تر خواهد شد.

فرانک والترشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان نیز در این مراسم اظهارداشت:  آموزش و پرورش در یک موضوع حیاتی است و برلین در نظر دارد تا در این بخش با افغانستان همکاری کند.

وی افزود: آلمان از جمله کشورهایی است که بیشترین کمک‌ها را در بخش‌های مختلف به افغانستان داشته است.

مایر گفت: برای تأمین امنیت در افغانستان 55 سرباز آلمانی در این کشور قربانی شده‌اند.

وزیر امور خارجه آلمان تأکید کرد: هنوز هم نشانه‌های امید برای برقراری صلح و ثبات در این کشور وجود دارد. در ادامه وی اذعان داشت: آلمان همچنان از افغانستان برای پیشبرد اهداف خود حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: بر این باور است که افغانستان باید روی پاهای خود بایستد تا زمینه توسعه در این کشور فراهم شود.

فرانک والترشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان صبح امروز نیز با «عبدالله عبدلله» رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز دیدار کرد.

همچنین قرار است «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان و مایر عصر امروز بصورت مشترک در یک کنفرانس خبری حضور یابند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *