ورود تعاونی‌ها به بورس/ تعاونی‌ها به روستاها و شهرستان‌ها منتقل می‌شوند

11:05 - 08 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۶۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کارکرد تعاونی ها مهمترین خاصیت آن را مدیریت منابع سرمایه خرد اعلام کرد و گفت: تقویت تعاونی ها در روستاها به جای کلانشهرها و همچنین ورود تعاونی ها به بازار بورس از جمله برنامه هایی است که در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد.
ورود تعاونی‌ها به بورس/ تعاونی‌ها به روستاها و شهرستان‌ها منتقل می‌شوندبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، حمید کلانتری صبح امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: برنامه ی اصلی وزارتخانه دور کردن تعاونی ها از مراکز استان های بزرگ است. در واقع دولت درصدد است بتواند اشتغال را در روستاها و شهرهای کوچک و با کمک توسعه تعاونی ها گسترش دهد.

وی اشاره کرد: تعاونی عمران شهرستان ها یکی از بازارهای هدف وزارتخانه است دراین راستا در سال گذشته 14 تعاونی عمران شهرستانی تشکیل شد و انتظار می رود در سال جاری این رقم به 80 تعاونی برسد.

760 تعاونی دهیاری
کلانتری اضافه کرد: از دیگر کارکردهای قابل توجه تعاونی در شهرستان ها و روستاها تشکیل تعاونی دهیاری ها است که تاکنون تعداد این نوع تعاونی ها به عدد 760 رسیده است.

وی درباره موفقیت تشکیل تعاونی ها در شهرستانها گفت: یکی از دستاوردهای مهم این تعاونی ها صادرات متکی بر نیروی انسانی است که در این میان می توان به صادرات انواع صنایع دستی، شیلات، محصولات باغی – کشاورزی و فرش اشاره کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ایجاد بانکهای تعاون گفت: بسیاری از بانک های تخصصی کنونی با رویکرد تعاونی راه اندازی شد ولی ضعف کارکرد تعاونی باعث این بانکها تغییر رویه داده و الگویی را دنبال کند که سایر بانک ها دنبال کرده اند.

لزوم اشتغال زایی بیشتر توسط تعاونی
وی افزود: تعاونی ها این قابلیت را دارند با تجمیع نیروهای انسانی با توانایی های مختلف تشکیل شده و دولت را در راستای ایجاد اشتغال، رفاه و توسعه ی شهرستانها و روستاها یاری کند.

کلانتری در خصوص ورود تعاونی ها به بورس گفت: تعاونی های با سهام عام این امکان را دارند که در بورس فعالیت کرده و درآمد زایی کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *