پنج کشته در درگیری داخلی میان شبه‌نظامیان "طالبان"

2:30 - 11 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۵۵۹
خبرگزاری میزان - یک مقام بلندپایه وابسته به شبه‌نظامیان طالبان افغانستان دیروز شنبه اعلام کرد که در جریان درگیری میان گروه‌های رقیب وابسته به طالبان در جنوب "افغانستان"، دست کم پنج تن کشته شدند.
پنج کشته در درگیری داخلی میان شبه‌نظامیان
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درگیری در حالی گزارش شده که اعضای گروه شبه‌نظامی طالبان در پاکستان به منظور حل‌وفصل بحران مربوط به رهبری این گروه پس از اعلام مرگ ملاعمر، رهبر سابق آن با یکدیگر دیدار کرده‌اند.
 
به گفته احمد ربانی، رئیس کمیته‌ای که تلاش دارد در طالبان وحدت ایجاد کند، پس از آنکه ملا اختر منصور، معاون سابق ملاعمر به عنوان رهبر جدید طالبان و جانشین وی اعلام شد، خانواده ملا عمر به این مسأله اعتراض کردند و اختلافات بر سر مسأله رهبری در طالبان به خشونت کشیده شد.
 
این نخستین گزارش تائید شده از درگیری درونی میان شبه‌نظامیان طالبان پس از اعلام مرگ ملاعمر در ماه گذشته میلادی است.
 
به گفته ربانی، پس از آنکه ملا منصور دادالله، فرمانده طالبان که وفادار به خانواده ملاعمر است، رهبری صدها تن از شبه‌نظامیان را برای مقابله و درگیری با حامیان ملااختر منصور در استان زابل در جنوب افغانستان برعهده گرفت، در جریان درگیری‌ها در این منطقه پنج تن کشته شدند.
 
ربانی که اظهارات خود را در شهر کویته پاکستان، جایی که در آن صدها تن از اعضای طالبان به منظور حل‌وفصل اختلافات بر سر رهبری گروه با یکدیگر دیدار کرده‌اند مطرح کرد، در ادامه اظهاراتش گفت: کمیته ما امیدوار است در خصوص این که چه کسی رهبری طالبان باشد تا روز سه شنبه تصمیم گیری کند.
 
در این میان گزارش شد که دست کم در حملات جداگانه در شرق و جنوب افغانستان 13 نیروی پلیس این کشور کشته شدند.
 
سرهنگ اسدالله انصافی معاون رئیس پلیس استان غزنی در شرق افغانستان اظهار کرد: در جریان حملات جداگانه شبه نظامیان طالبان به ایست بازرسی های پلیس افغانستان در مناطق اندار و قره باغ طی روز جمعه دست کم هشت افسر پلیس کشته و 15تن دیگر زخمی شدند.
 
انصافی همچنین گفت که در یک حمله هوایی نیروهای افغان در مرکز استان غزنی در اواخر روز جمعه 16 شبه نظامی کشته و17 تن نیز زخمی شدند. همچنین به گفته رئیس پلیس منطقه چورا در استان اروزگان در جنوب افغانستان نیز پنج نیروی پلیس در این منطقه پس از آنکه خودروی آن‌ها به یک بمب کنار جاده ای برخورد کرد کشته شدند.
 
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *