مقام و جایگاه شهید صیاد شیرازی از بیان شهید چمران

10:22 - 21 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۵۴۶۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس بنیاد چمران در پیامی اینستاگرامی به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» تاکید کرد: دکترچمران در جذب نیرو‌های مخلص و توانمند تبحر داشت، از جمله نیرو‌های ارزشمندی که از ارتش جذب کرد و نمونه زیبای آن شهید صیاد شیرازی عزیز بود.
- مهدی چمران در پیامی اینستاگرامی به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی»نوشت: شهید صیاد شیرازی از بیان شهید چمران. 

دکترچمران در جذب نیرو‌های مخلص و توانمند تبحر داشت، از جمله نیرو‌های ارزشمندی که از ارتش جذب کرد و نمونه زیبای آن شهید صیاد شیرازی عزیز بود.

او در حوادث کردستان در سردشت، سروان صیاد شیرازی، را کشف کرد و بعد از آن مرتبا با هم ارتباط صمیمی داشتند. صیاد شیرازی با درجه سرگردی به فرماندهی عملیات غرب کشور برگزیده شد که بنی صدر هم مخالف بود.
 
صیاد شیرازی با شجاعت خاص خود یک ستون نظامی را از مریوان به طرف سردشت حرکت داد و با آنکه در مسیر چند ماهه به شدت زخمی شد و مدتی بستری بود، ولی بالاخره نیروی او به سردشت رسید.

زمانی که دکتر چمران در سوسنگرد زخمی شد و بستری بود صیاد شیرازی در حالیکه خود هنوز به سختی حرکت می‌کرد به اهواز و دیدن دکتر چمران آمد و لحظاتی زیبا بود و متاسفانه آخرین دیدار آن‌ها. خداوند این شهدای عزیز را با شهدای دشت کربلا محشور گرداند و بر علو درجاتشان بیفزاید.

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *