رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تلاش جهادی با هدف تحقق ساحت‌های مختلف تحول در دستگاه قضایی

23:30 - 07 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۵۱۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین مظفری بر تلاش جهادی با هدف تحقق ساحت های مختلف تحول در دستگاه قضایی تاکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از واحد اطلاعات  و اخبار دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در دیدار با آیت الله آملی لاریجانی در مشهد گفت: با تلاش جهادی به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق ساحت های تحول مورد اشاره ریاست قوه قضائیه بوده ایم و در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با ارائه گزارشی از مجموعه عملکرد دادگستری استان خراسان رضوی طی یکسال اخیر افزود: استان خراسان رضوی به برکت وجود نازنین امام رضا (ع) شاهد حضور مسئولان عالی رتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله قوه قضائیه است که برکات فراوانی به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که در این استان از بدو ورود با آن مواجه بوده ایم عدم رابطه منطقی و مطلوب بین صف و ستاد بود که با همت همکاران محترم ، این رویه تغییر کرد و امکانات به سمت صف سوق داده شد تا اجرای عدالت در جامعه تسهیل شود که این چرخش موجب ایجاد رضایت در بین همکاران شده است.

وی بالا بودن سن همکاران قضایی و اداری را از دیگر مشکلات دادگستری استان طی سالهای گذشته دانست و خاطر نشان کرد با تحولات انجام شده نیروهای جوان ، جایگزین قضات و کارکنان باسابقه شدند که این اقدام نیز در روند رسیدگی ها تسریع ایجاد کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: براساس آمار های موجود هر ساله شاهد افزایش حدود 15 هزار پرونده به مجموعه دادگستری بودیم اما از نیمه دوم سال 93 این روند متوقف شد و با تلاشهای صورت گرفته در حال حاضر علاوه بر رسیدگی به پرونده های وارده ، شاهد کاهش حدود 45 هزار پرونده از موجودی بوده ایم ضمن اینکه براساس سیاستهای اعلانی از ناحیه قوه قضائیه ورودی پرونده ها نیز کنترل و ساماندهی شده است.

وی گفت: برخورد قاطع با جرایم خاص نیز از دیگر برنامه های دادگستری استان بوده و با همدلی موجود بین ارکان مختلف مجموعه قضایی استان شاهد برخورد قاطع با جرایم خاص، خشن و سازمان یافته بوده ایم و نتیجه آن کاهش آمار وقوع اینگونه جرایم بوده است.

وی حفظ شأن و استقلال دستگاه قضایی را از جمله مواردی دانست که مورد توجه دادگستری استان بوده است و بر همین اساس ارتباط بسیار خوبی با سایر سازمانها و نهادها به ویژه حوزه های علمیه و امامان جمعه شهرستانها ، مراجع و بزرگان داشته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری اجرای برنامه های بنیادین مانند پیشگیری از وقوع جرم و اجرای قاطعانه و سریع احکام را از دیگر مواردی دانست که در طول مدت اخیر مورد توجه ستاد دادگستری استان بوده و بحمدالله شاهد نتایج بسیار خوبی نیز در این زمینه ها بوده ایم که موجب افزایش رضایتمندی عمومی شده است.

وی انجام سفرهای استانی را از برنامه های ثابت دادگستری استان دانست و خاطر نشان کرد: بر همین اساس بیش از 98 درصد حوزه های قضایی توسط رئیس کل و معاونان و مسئولان به صورت تخصصی مورد بازرسی و بازدید قرار گرفته و همین مسأله موجب ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین همکاران محترم اداری و قضایی و مسئولان شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به برخی مشکلات موجود، کمبود نیروی انسانی در بخش اداری و قضایی را از جمله این مشکلات دانست و افزود: با مساعدت ریاست محترم قوه قضائیه بخشی از این معضلات حل شده اما نیازمند عنایت ویژه حضرت آیت الله آملی لاریجانی هستیم تا به وضع مطلوب در این زمینه برسیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *