دلیل بالا بودن سرفاصله قطارها در خط 3 مترو تهران/ آماده‌سازی 22 رام قطار

9:26 - 07 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۲۴۴
خبرگزاری میزان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که دلیل طولانی بودن سرفاصله قطارها در نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران اطمینان یافتن از تست ایمنی یا تست سرد است، گفت: در حال حاضر 22 رام قطار در خط تولید کارخانه واگن‌سازی است و با آغاز بهره‌برداری از نیمه شمالی این خط، تعداد 7 یا 8 رام قطار به بهره‌برداری می‌رسد.
اعلام دلیل بالا بودن سرفاصله قطارها در خط 3 مترو تهران/ آماده سازی 22 رام قطارسیدجعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به طولانی بودن سرفاصله قطارها در نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران، خاطرنشان کرد: در ابتدای افتتاح تمام خطوط مترو تعداد واگن‌های کمتری در خط تازه تاسیس فعالیت می‌کنند تا سیستم بتواند در مدت زمانی تعیین شده تست ایمنی که اصطلاحا به "تست سرد" معروف است را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به این که نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران در روزهای پایانی تست سرد به سر می‌برد، گفت: در نیمه شمالی نیز در ابتدای شروع به کار تعداد قطارها کم و سرفاصله قطارها زیاد است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که به تدریج و با گذر زمان تعداد واگن ها در این خطوط افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در حال حاضر 22 رام قطار در خط تولید کارخانه واگن‌سازی است و با آغاز بهره برداری از نیمه شمالی این خط تعداد 7 یا 8 رام قطار در این خطوط به بهره‌برداری می رسد.

تشکری هاشمی با اشاره به این که به تدریج با اطمینان از دقت عملکرد سیستم از طریق اطلاعاتی که از گزارش های روزانه به دست می‌آید تعداد واگن‌ها را افزایش می‌دهیم، عنوان کرد: به محض تولید قطارها در کارخانه واگن‌سازی به هر تعداد که تولید صورت گیرد قطارهای آماده شده است را به خط 3 مترو وارد می کنیم.

خط سه مترو تهران تا نیمه شهریور سال جاری از آزادگان تا شهرک قائم به بهره‌برداری می‌رسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *