ساختمان جدید دادگستری شهرستان کنگاور افتتاح شد

19:20 - 06 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۱۸۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - ساختمان جدید دادگستری شهرستان کنگاور با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افتتاح شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها، اصغر جهانگیر در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری کنگاور کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از حضور در این استان گفت: یکی از بزرگترین کارهای سیستم قضائی در نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ ارزشها اعم از ارزشهای اعتقادی، قانونی و حقوقی است که چنانچه پایبندی به این ارزشها دچار نقصان شود وظیفه دستگاه قضائی است که با عدالت ورزی این مسیر کج را به مسیر اولش برگرداند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه با اشاره به پیشرفت های حاصله در کشور و مرتبط دانستن بخش عظیمی از این پیشرفت ها با دستگاه قضائی کشور خاطر نشان ساخت: با این وجود در همه حال باید مراقب افراط و تفریط ها بود که گاهی زمینه نفی ارزشها را فراهم می کنند.از جمله در بحث زندان که به عنوان یک عامل بازدارنده و در مواقع لزوم باید از آن استفاده شود. اما اگر جز در مواقع ضروری از آن استفاده شود آسیب هایی به دنبال دارد که جبران آن بسیار مشکل است.

مشاور رئیس دستگاه قضا با توصیه به قضات که تا حد امکان از مجازات های جایگزین حبس در هنگام صدور حکم استفاده کنند، ادامه داد: بر اساس آمار بیش از ۴۰ هزار نفر از زندانیان که وارد زندان شده اند فقط یک روز در زندان بوده اند که نشان می دهد ضرورتی برای استفاده از حبس نبوده است و می شد از ورود آنها به زندان جلوگیری کرد .اینها زیبنده جامعه فرهنگی ما نیست  که البته آسیب هایی که همین یک روز زندان برای زندانی و خانواده های آنها به دنبال دارد نباید از نظر دور داشت و اینها همه بر می گردد به همان افراط و تفریط هایی که به آن اشاره شد و گاهی در مقابل ارزشها قرار می گیرند.

جهانگیر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین قضائی در هفته قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری ، یادآور شد: باید راههایی برای این مهم پیش بینی کرد و از آنها بهره برد خصوصا در مورد جرائم غیر عمد که باید تلاش شود از ورود افراد به زندان جلوگیری و یا اگر در زندان هستند آنها را از حبس خارج کرد. چرا که زندان محلی است برای اشرار ، اراذل و مخلان نظم اجتماعی که اغماض در مورد آنها به هیچ عنوان میسر نخواهد بود.

وی در پایان با اشاره به افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان کنگاور گفت: ساخت ساختمان برای دادگستری ها هنر است اما در مورد زندان باید جز به ضرورت صورت نگیرد و تلاش شود جمعیت کیفری کاهش یابد و نیازی به احداث ساختمان جدید نباشد.

پیش از سخنان رئیس سازمان زندانهای کشور ، دکتر عدالت خواه رئیس کل دادگستری ضمن خیر مقدم ابراز امیدواری کرد: احداث ساختمان های جدید در دادگستری مأمنی فراهم سازد تا همکاران دادگستری در کمال آرامش در احقاق حق و اجرای عدالت بیش از پیش گام بردارند.

وی ادامه داد: آنچه در صدور یک حکم اهمیت دارد ابتدا رضای خداوند متعال و سپس احساس امنیتی است که مردم از عملکرد دستگاه قضائی و صدور آرا خواهند داشت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *