راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اراک -تهران با سرعت 160کیلومتر تا2ماه‌دیگر

9:17 - 06 شهريور 1394
کد خبر: ۷۱۰۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - وزیر راه وشهرسازی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و به رغم شرایط موجود مالی، قطار سریع اراک - تهران با سرعت ۱۶۰ کیلومتر تا دوماه آینده راه‌اندازی می‌شود. ضمن اینکه خطوط ریلی اراک -قم نیز در حال دو خطه شدن است.
راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اراک -تهران با سرعت 160کیلومتر تا2ماه‌دیگربه گزارش ، عباس آخوندی در دیدار با آیت الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک اظهار کرد: با راه‌اندازی قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، مسیر اراک تا قم کوتاه‌تر می‌شود .

این وزیر دولت تدبیر و امید در ادامه  خطاب به امام جمعه اراک گفت: یکی دیگر از برنامه‌های در حال انجام  وزارت راه وشهرسازی در این استان راه‌اندازی قطار حومه‌ای در اراک است تا اتصال این شهرستان به شهرهای جدید اطراف، مانند امیر کبیر و مهاجران تسهیل شود.

آخوندی همچنین ادامه داد: حمل ونقل ریلی حومه‌ای متاسفانه در دولت‌های گذشته مغفول مانده بود که وزارت راه وشهرسازی به دنبال توسعه این بخش است.

آیت الله دری نجف آبادی در این دیدار با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته مسائل مهمی را درباره فعالیت وزارت‌ راه  شهرسازی  و توسعه حمل و نقل ریلی ارائه کرد و خواستار تسریع فعالیت راه و شهرسازی در سطح استان مرکزی شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *