آزادی ۷۸۹ نفر از زندان‌های البرز با اجرای طرح پایش زندانیان

15:00 - 20 فروردين 1400
کد خبر: ۷۰۹۳۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اقدامات دادگستری استان البرز در زمینه کاهش جمعیت کیفری و طرح پایش و غربالگری زندانیان در سال گذشته منجر به آزادی ۷۸۹ نفر از زندانیان شد.
توجه به زندان و کاهش جمیعت کیفری از مهم‌ترین محور‌های فعالیت قوه قضاییه در دوران تحول محسوب می‌شود. استفاده از تاسیسات قانونی، اعطای مرخصی، مرخصی منتهی به آزادی، آزادی زندانیان در بازدید مسئولان قضایی، پایش و غربالگری زندانیان و... از مهم‌ترین راهکار‌هایی است که در جهت کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به مشکلات مددجویان مورد توجه قرار گرفته است.

دادگستری استان البرز در این زمینه ضمن مطالعه وضعیت موجود، اقدام به بررسی وضعیت مددجویان در اجرای طرح بازدید و پالایش زندانیان از تاریخ ۱۹ شهریورماه سال ۹۹ در ندامتگاه مرکزی کرج و زندان فردیس (شهید کچویی) کرده است.

طراحی فرم‌های ویژه گزارش گیری رصد و پیگیری وضعیت مددجویان در دبیرخانه شورای تحول فضایی، پیشگیری، فرهنگی، علمی و انسانی، بررسی وضعیت تعداد ۱۵۲۶ نفر از مددجویان در اندرزگاه‌های شماره ۴ر ۶ و ۷ و قسمتی از سالن ۱۱ ندامتگاه مرکزی کرج و زندان فردیس اندرزگاه نسوان و پیگیری وضعیت ۱۲۱۲ نفر از مددجویان در سیستم cms و عندالزوم بررسی فیزیکی پرونده‌ها و بررسی وضعیت جسمی، روانی و پزشکی مددجویان از جمله اقداماتی است که دادگستری استان البرز در زمینه کاهش جمعیت کیفری و رسیدگی به مشکلات مددجویان انجام داده است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *