عسکری: تورنمنت بلغارستان در حد گرندپری برگزار شد/ بچه‌های ما با قلق هوگو‌ها آشنا نبودند

8:45 - 22 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۸۵۷۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی تکواندو سطح تورنمنت صوفیه را در حد یک گرندپری دانست.
- فریبرز عسکری در گفتگو با میزان، در خصوص رقابت‌های بین المللی صوفیه اظهار داشت: فکر نمیکردم مسابقات تا این اندازه سنگین و باکیفیت باشد. تقریبا تمام تیم‌ها با بهترین نفرات خود پا به این مسابقات گذاشته بودند. تعداد زیادی از تکواندوکاران المپیکی بعد از مدت‌ها دوری وارد مسابقات شدند و در مجموع تورنمنت بلغارستان در حد یک گرندپری برگزار شد.

وی افزود: این تورنمنت شکل جدیدی داشت و بچه‌ها در اتاق قرنطینه بودند و باید همانجا هم خود را گرم میکردند و پس از آن با مربی خود راهی سالن مسابقات میشدند و در مجموع نحوه برگزاری مسابقات برای ما تازگی داشت. ملی پوشان ما بعد از حدود ۱۴ ماه وارد شیاپ چانگ یک مسابقه بین‌المللی شدند و برخی از آن‌ها در یک دقیقه ابتداتی رقابت‌ها در زمین گم بودند، اما رفته رفته شرایط بهتر شد و در مجموع محک بسیار خوبی برای ما بود.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره عملکرد فنی شاگردانش تصریح کرد: از عملکرد بازیکنانم رضایت دارم، چون حتی کسانی که شکست خوردند هم در یک بازی نزدیک نتیجه را واگذار کردند. به طور مثال مهران برخورداری مقابل نایب قهرمان جهان بازی بسیار خوبی انجام داد و تا لحظات پایانی هم از حریف پیش بود، اما در نهایت شکست خورد یا سجاد مردانی با اختلاف یک ضربه به تکواندوکار اسپانیایی باخت.

وی ادامه داد: حسین لطفی بسیار جوان است، اما خوب خودش را با شرایط وقف میدهد و در این مسابقات بازی به بازی بهتر شد. امیر محمد بخشی هم درنیمه نهایی مقابل حریفی پیروز شد که پیش از در رقابت‌های جهانی مقابل او شکست خورد و در مجموع طلایی‌های تیم با شایستگی به قهرمانی رسیدند.

عسکری تصریح کرد: ما بار‌ها در خصوص هوگو‌هایی که در ایران استفاده میشود توصیه کردیم و در این مسابقات هم دیدیم که انگار بازیکنان با قلق هوگو‌های تورنمت صوفیه آشنا نبودند و اکثر ضربه‌هایی که به بدن حریف وارد میکردند منجر به امتیاز نمیشد. به هر حال نوع هوگو‌ها با هم متفاوت است و خداراشکر دبیر فدراسیون به عنوان سرپرست کنار تیم بود و این موضوع را از نزدیک مشاهده کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان خاطرنشان کرد: با اینکه رقیبان از نظر زمان بندی تمرینات از ما جلوتر هستند، اما بازی‌های خوبی از تکواندوکاران تیم ایران شاهد بودیم و این موضوع من را به آینده امیدوارم کرد و حضور در بلغارستان یک گام رو به جلو برای تیم ملی تکواندوی ایران محسوب میشود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *