رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"پاکستان" و قزاقستان منافع مشترکی در صلح و ثبات "افغانستان" دارند

11:58 - 04 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۶۴۱
خبرگزاری میزان: نخست وزیر پاکستان در سفر به قزاقستان، صلح و ثبات در افغانستان را برای رشد و ارتقای همکاری منطقه‌ای ضروری دانست و گفت که آستانه و اسلام‌آباد منافع مشترکی در این خصوص دارند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از «اکسپرس تریبون»، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در دیدار دو روزه از قزاقستان با مقامات عالی این کشور ملاقات و در مورد امور منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو کرده است.
 
نواز شریف در دیدار با «کریم ماسیم‌اف » نخست وزیر قزاقستان گفت: ثبات افغانستان برای رشد و ارتقای همکاری منطقه لازم و ضروری است.
 
وی اظهار داشت: پاکستان و قزاقستان منافع مشترک در صلح و ثبات افغانستان دارند.
 
نواز شریف گفت: پاکستان و قزاقستان از روند صلح فراگیر به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کنند.
 
نخست وزیر پاکستان همچنین چشم انداز دولت این کشور برای ایجاد راهرو انرژی و تجارت با کشورهای آسیای مرکزی با همتای قزاقستانی خود را مطرح کرد.
 
وی تصریح کرد: پاکستان طی یک دهه گذشته تحت تاثیر تروریسم و افراط‌گرایی قرار گرفته اما اکنون علیه این تهدیدات در حال جنگ است.
 
نخست وزیر پاکستان بر افزایش همکاری با قزاقستان در بخش‌های مختلف بویژه انرژی، تجارت و زیرساخت‌ها نیز برای منافع «آستانه» و اسلام‌آباد تاکید کرد.
 
همچنین نخست وزیر قزاقستان در این دیدار از همتای پاکستانی خواست تا آستانه نیز جزئی از «راهرو اقتصادی پکن- اسلام‌آباد» شود.
 
وی گفت: پاکستان کشور برادر و اسلامی قزاقستان است و روابط حسنه‌ با آن اهمیت دارد.
 
مقامات دو کشور سه توافقنامه تجاری و سرمایه‌گذاری را در این دیدارها به امضا رساندند.
 
نخست وزیر پاکستان با «نورسلطان آبیشولی نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز دیدار خواهد کرد.
 
نخست وزیر پاکستان به دعوت رئیس جمهور قزاقستان به این کشور سفر کرده است.
 
پاکستان و قزاقستان دیدگاه‌های مشترکی در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی دارند و همچنین همکاری‌های نزدیکی به شکل همکاری‌های چند جانبه‌ای از جمله سازمان ملل (UN)، سازمان همکاری شانگهای (SCO)، محیط زیست (ECO) و سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) داشته‌اند.
 
نخست وزیر پاکستان پیش از این به ترکمنستان نیز سفر کرده بود و در ملاقات با مقامات عالی این کشور در مورد امور منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه صلح و امنیت در افغانستان نیز بحث و گفت‌وگو کرده بود.
 
نخست وزیر پاکستان در این دیدار در مورد اجرای سریع خط لوله گاز «تاپی» نیز با مقامات «عشق آباد» گفت‌وگو کرد.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *