رفع مشکلات مهاجران "افغانستان" از اولویت‌های کاری دولت است

22:12 - 20 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۵۸۷
خبرگزاری میزان: وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل گفت: برای "افغانستان"، پس از صلح و امنیت، رسیدگی به مشکلات شهروندان مهاجر و پناهنده در خارج اهمیت دارد.
رفع مشکلات مهاجران به گزارش به نقل از خبرگزاری صدای افغان، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه این مطلب را در دیدار با «پدرو کومیسیریو» رئیس کمیته اجرائی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، عنوان کرد.
 
کومیسیریو ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از مهاجرین و آوارگان افغانستانی، از ابتکار حکومت افغانستان برای ایجاد کمیسیون عالی امور مهاجرین و بی‌خانمان‌ها استقبال کرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که نقش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در این کمیسیون، به ویژه در بخش مشورت دهی برجسته‌تر شود.
 
کومیسیریو از اعلام آمادگی رئیس جمهوری کشور برای شرکت در شصت و ششمین اجلاس کمیته اجرائی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان  ابراز خرسندی کرد.
 
این اجلاس از 5 تا 9 اکتبر سال جاری میلادی تحت عنوان وضعیت مهاجران افغانستانی در ژنو سویس برگزار می‌شود.
 
در ادامه دیدار دیروز، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه از کارکرد‌ ارزنده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در امر کمک به مهاجرین و بی‌خانمان‌های افغانستان در چند دهه اخیر قدردانی کرد.
 
همچنین در این دیدار، 2 طرف در مورد مشکلات شهروندان مهاجر افغانستان در خارج از کشور، به ویژه مهاجرین مقیم ایران و پاکستان، به گفت‌و‌گو پرداختند.
 
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدای افغان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *