رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عدالت ارتباطی یکی از اهداف اساسی وزارت ارتباطات است

5:15 - 04 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۵۰۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح پروژه هاب ماهواره ای ایران ( هما) بر عدالت ارتباطی به عنوان یکی از اهداف اساسی وزارت ارتباطات تاکید کرد.
به گزارش ، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه هاب  ماهواره ای ایران ( هما)  بر  ایجاد ارتباطات امن و پایدار  تاکیدکرد و گفت: لازم است فیبر، رادیو و ماهواره در اختیار یکدیگر باشند و نباید در هیچ برهه ای از زمان از آنها غافل شویم.

وی با بیان اینکه به دنبال عدالت ارتباطی در کشور هستیم، افزود: اولویت اول در این وزارتخانه ایجاد ارتباط تلفنی و اینترنت در روستاها و مناطق محروم است.

واعظی ادامه داد: در حال حاضر دو برنامه‌ موازی داریم که یک مورد آن از گذشته شروع شده تا بتوانیم ماهواره‌های مورد نیاز خود را در داخل بسازیم.

وی ادامه داد: با توجه به نیازمندی‌های بخش‌های مختلف از جمله صدا‌وسیما، بانک‌ها، شرکت‌های ماهواره‌ای، شرکت زیرساخت، وزارت ارتباطات و سایر کسب‌وکارهای مختلف نیازمند داشتن دو ماهواره ملی هستیم که یکی از آنها در ارتباط با پخش و مسایل ارتباطی است که کنسرسیومی متشکل از استفاده‌کننده‌ها در این بخش باید وجود داشته باشد و طبیعی است در این بخش محوریت کار بر عهده سازمان فضایی است.

وی اضافه کرد: ماهواره دیگر که بیشتر در بخش‌های کشاورزی، محیط زیست و هواشناسی استفاده می‌شود، ماهواره سنجش از راه دور است که تلاش داریم این دو ماهواره را در برنامه آینده کشور لحاظ کنیم.

واعظی با بیان اینکه به کارگیری فناوری های نوین ارتباطی، رونق اشتغال و کسب و کار را در پی دارد، افزود: برخی معتقدند هدف گذاریهای ما در این وزارتخانه بلندپروازانه بوده است؛ اما با تلاش و همت همکاران در یک سال گذشته نشان دادیم که ان شاءالله به هدف گذاری هایمان می رسیم.

وزیر ارتباطات بر عملیاتی شدن گفته ها تاکید کرد و گفت: انتظار ما آن است که رسانه ها در هفته دولت زحمات و تلاش های شبانه روزی برای افتتاح این چنین پروژه هایی را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات به عنوان بخشی از دولت تدبیر و امید نسبت به اشتغال در کشور مسئول است، افزود: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک به دنبال خدمت رسانی موثر به مردم هستیم.

واعظی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید، دولت توسعه است، افزود: همواره از فعالیت بخش خصوصی در حوزه ICT حمایت می کنیم.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: وزارت ارتباطات آمادگی دارد هر کدام از اپراتورها در هر نقطه از ایران که به پهنای باند نیاز داشته باشند توسط شرکت زیرساخت، در اختیار آنها قرار دهد.

وی با بیان اینکه اگر تحریم ها 10 سال دیگر هم ادامه می یافت باز دشمنان کشور به اهداف خود نمی رسیدند، افزود: دشمنان امیدوار بودند نظام زمینگیر شود و بین حکومت، دولت و مردم اختلاف ایجاد شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: شرایط فعلی در کشور عرصه جدیدی در روابط منطقه ای و بین المللی برای  ایران باز کرده است و ما می توانیم از این فرصت در فضای ارتباطی نهایت استفاده را ببریم.

واعظی در پایان  تصریح کرد: تکنولوژی بهتر و قیمت مناسب تر  نیز، یکی از دستاوردهای مذاکرات هسته ای برای کشور است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *