47 هزار دانش‌آموز سال گذشته با ارزشیابی توصیفی مردود شدند

19:30 - 03 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۴۷۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش جزئیات مردودی ۴۷ هزار دانش آموز ابتدایی در سال گذشته را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ، محمد دیمه‌ور در مورد مردود شدن 47 هزار دانش‌آموز دبستانی در سال گذشته، اظهار کرد: ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی به معنای خودبه‌خود رفتن به پایه بعدی نیست و در این ارزشیابی دانش‌آموز را از اول مهر تا پایان سال تحصیلی ارزیابی می‌کنیم.

وی افزود: دانش‌آموزان در خرداد ماه توسط معلمان، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و اگر در نهایت نیاز به تلاش بیش‌تر داشتند، مجدداً در شهریورماه مورد ارزیابی قرار گرفته و باید گفت که در ارزشیابی توصیفی، تکرار پایه و مردودی وجود دارد.

دیمه‌ور با بیان اینکه بیشترین تعداد دانش‌آموز که تکرار پایه را داشته‌اند در پایه اول دبستان بود، خاطرنشان کرد: علت اینکه بیشترین تعداد تکرار پایه مربوط به اول دبستان است، این است که تعدادی از دانش‌آموزان در طرح سنجش سلامت، به‌ عنوان با «نیازهای ویژه» شناسایی شدند و در سال گذشته 32 هزار دانش‌آموز در مراکز سنجش با نیاز ویژه بودند اما در گستره کشور، مناطق مرزی و مناطق محروم ممکن است مراکز اختلالات یادگیری نداشته باشیم و آنها به مدارس عادی بیایند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، افزود: دانش‌آموزانی که در دوره ابتدایی مردود می‌شوند، مجدداً سال آینده به طرح سنجش سلامت معرفی می‌شوند و اگر نیاز به حضور در مدارس استثنایی داشته باشند، به این مدارس معرفی و اگر چنین نیازی نداشتند به مراکز عادی وارد می‌شوند.

وی در خاتمه تأکید کرد: در پایه ششم دبستان و در سال گذشته فقط 0.3 درصد مردودی داشتیم که رقم پایینی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *