اجرای عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی/ پایان رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند

8:45 - 29 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۲۶۲۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند با اعلام الحاق ناوگان منتخب نیروی دریایی کشور هندوستان به رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند، گفت: درحین انجام رزمایش دریایی ایران و روسیه درخواستی از طریق نیروی دریایی کشور هندوستان برای شرکت در این رزمایش دریایی برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارسال شد.

- دریا عامل پیوند ملت‌ها و منطقه شمال اقیانوس هند یکی از امن‌ترین مناطق دریایی است و نقش مهمی در تجارت و حمل و نقل دریایی در سطح جهان دارد. این در حالی است که روز گذشته رزمایش دو روزه مرکب دریایی ایران و روسیه آغاز شد و همچنان در حال برگزاری است.

تامین امنیت خطوط دریایی در شمال اقیانوس هند یکی از مهمترین اهداف رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ است. از سویی برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در این منطقه، به ویژه در محدوده بین تنگه هرمز، تنگه مالاگا و تنگه باب‌المندب، ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی است که همکاری و همگرایی نیرو‌های دریایی مختلف را می‌طلبد.

کشور‌های بسیاری در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند که از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شود، تردد دارند و به همین جهت حفظ امنیت دریایی در آن بسیار مهم و حیاتی است. بالا بردن آمادگی رزمی، دستیابی به امنیت جمعی و تبادل تجربه در حوزه مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از اهداف مهم این رزمایش است.

پایان رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۵:۵۲

امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند با برگزاری رژه یگان‌های شرکت کننده از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت.

طحانی افزود: در رژه پایانی، شناور‌های ایرانی متشکل از ناوشکن بومی جماران، ناوشکن نقدی، ناو موشک انداز فلاخن و ناو موشک انداز گردونه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شناور‌های شهید ناظری، شهید محمودی و شناور کلاس تندر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین فریگیت Stoiky و ناو لجستیکی KoLa نیروی دریایی روسیه حضور داشتند.

همچنین امیر دریادار «طحانی» در گفت‌وگو با میزان، در روز دوم رزمایش مُرکب امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند، دستیابی به یک زبان مشترک تاکتیکی عملیاتی در دریا را مهمترین دستاورد همه رزمایش‌های مشترک و مرکب دانست و گفت: روز قبل از شروع رزمایش، یگان‌های حاضر در عملیات در موقعیت‌های از پیش تعیین شده مستقر شدند و جلسه توجیهی خوب و مبسوطی برگزار شد.

وی افزود: تمام فعالیت‌های عملیاتی که اصطلاحاً به سریال‌های عملیاتی معروف‌اند، با جزئیات کامل تشریح و موارد مختلف که نیاز به بحث بیشتری داشت، مورد بررسی قرار گرفت و یگان‌ها با آمادگی کامل به نقاط از پیش تعیین شده اعزام شدند.

رهایی شناور‌های تجاری مورد تعرض دزدان دریایی؛ عصاره رزمایش مُرکب امنیت دریایی

توان دریایی ایران اسلامی ثمره خون شهدا است
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۵:۴۶

ناوسالار یکم پاسدار سید «مهدی موسوی» در حاشیه برگزاری رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند، گفت: امروز توفیق شد تا در کنار برادران عزیزمان در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌هایی از نیروی دریایی روسیه در رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند شرکت کنیم.

فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این عزت و افتخار و بالندگی که امروز در حوزه توان دریایی برای ایران اسلامی به دست آمده ثمره خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

اجرای عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۱:۵۵

در مرحله دیگری از رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند، یگان‌های شناور دو کشور عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده و اطفای حریق را تمرین کردند.

 امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» گفت: در دومین روز از رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند و بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده، عملیات آزادسازی دو فروند کشتی تجاری که در حال دریانوردی آب‌های بین المللی توسط دزدان دریایی ربوده شده بودند، توسط یگان‌های سطحی و پروازی انجام شد.

اجرای عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی

رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند امروز ادامه می‌یابد
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۹:۴۳

تمرین نجات کشتی تجاری از چنگ دزدان دریایی در دومین روز رزمایش

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2982927_211.mp4']
عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی در رزمایش مرکب امنیت دریایی
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۹:۲۴

امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» گفت: در ادامه رزمایش مرکب امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهمترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود با موفقیت انجام شد.

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند افزود: عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی مستلزم هماهنگی و دستورات جز به جز است و با توجه به تنوع پهپاد‌ها و ریزپرنده‌ها، سناریوی این تمرین طراحی و بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیرو‌های دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیروی دریایی روسیه با موفقیت اجرا شد.

عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی در رزمایش مرکب امنیت دریایی

رزمایش اقتدار دریایی؛ روز اول
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۹:۲۲

روز گذشته آیین استقبال از ناوگروه کشور روسیه متشکل از فریگت Stoiky و ناو سوخت رسان Kola که برای شرکت در رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده اند، توسط دو فروند شناور از نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

گفتنی است؛ بعد از آیین استقبال از ناوگروه روسی، فرماندهان ارشد ناوگروه روسیه برای جلسه توجیهی به بندر شهید بهشتی چابهار منتقل و جلسه توجیهی و انجام هماهنگی‌ها در این بندر برگزار شد.

رزمایش اقتدار دریایی/ تیراندازی ناو‌های ایران و روسیه به اهداف از پیش تعیین شده

سخن نگاشت | رزمایش مرکب، نمایانگر اقتدار جمعی است
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۸:۳۷

رزمایش مرکب، نمایانگر اقتدار جمعی است؛ ویژگی رزمایش امسال اضافه شدن نیروی دریایی هند است.

 

الحاق ناوگروه منتخب نیروی دریایی هندوستان به رزمایش مرکب امنیت دریایی

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *